خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه تصاویری از اسناد تغییرات باغ تاریخی گلستان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۷۹۵

نمایشگاه تصاویری از اسناد تغییرات باغ تاریخی گلستان روز سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ در محل عکسخانه مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان برگزار می‌شود.

به‌گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آفرین امامی (مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان) با اشاره به روز ۱۵ اسفند روز درختکاری گفت: تاکنون اقدامات متعددی برای احیای باغ تاریخی گلستان انجام شده است، به همین منظور پس از شناسایی و معرفی تنوع زیستی باغ گلستان به عنوان موزه باغ، مطالعاتی گسترده‌ای در این زمینه انجام شده است.

او ادامه داد: به‌مناسبت روز درختکاری برنامه‌هایی همچون رونمایی پوستر، پخش فیلم و سخنرانی پژوهشگران با محوریت یک فصل مطالعات زمستانه باغ گلستان اجرا می‌شود.

امامی تصریح کرد: در راستای معرفی تنوع گیاهی باغ تاریخی گلستان با انتخاب نمونه درخت سرو در این مجموعه میراث جهانی، تابلوهای مشخصات این درختان در محل درختان برگزیده جانمایی می‌شود.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان افزود: در این راستا ۳۰ قطعه عکس از اسناد تغییرات باغ تاریخی گلستان در عکسخانه مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به نمایش گذاشته می‌شود.

او تصریح کرد: براساس ویژگی بخشی از تنوع زیستی باغ گلستان که درگذشته محل زندگی و نگهداری پرندگان طوطی بوده است، به‌مناسبت روز درختکاری و به صورت سمبلیک درخت خرمالو در این مجموعه جهانی کاشته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز