خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران پایتخت:

تهران مستعد زلزله‌های ۷ ریشتری و بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۱۷۱

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به مستعد بودن تهران به زلزله ۷ ریشتری اظهار کرد: بحث نوسازی بافت فرسوده اهمیت زیادی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با برگزاری سومین تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران با سناریوی بحران زلزله اظهار کرد: در این تمرین 21 دستگاه از جمله سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمائی ایران و اصحاب رسانه فعالیت دارند.

وی افزود: شهر تهران به عنوان پایتخت در یک بافت گسل‌خیز قرار دارد و به همین جهت باید به این مساله توجه شود. در سال های گذشته  اقداماتی در ایمن‌سازی ساختمان‌های تهران صورت گرفته و تهران نسبت  یک دهه گذشته شده ایمن تر است اما تهران همچنان مستعد زلزله‌های 7 ریشتری و بیشتر می باشد که از این منظر بحث نوسازی بافت فرسوده اهمیت دوجندانی می یابد.

وی افزود:  زلزله 5 ریشتری در تهران می‌تواند موجب به وجود آوردن آوارهای زیادی شود.  باید آمادگی کامل را در بحران‌ها داشته باشیم. به همین دلیل در سومین سال پی در پی مانور و تمرین مشترک امدادی با همکاری تمام دستگاه‌ها و تمام ظرفیت برگزار می‌شود. 

نصیری در مورد تمرین امروز اظهار کرد:  برای این تمرین 6 ماه است برنامه‌ریزی شده است. ما در طول این مسیر و گرفتن مجوز،  سناریو را 12 بار تغییر داده‌ایم. 

نصیری افزود: انتقال مجروحان و نیروهای امدادی توسط بالگردها بخشی از تمرین امروز است. در تمرین امروز ستاد بحران هم فعال شده است، برای اینکه عملیات قابل‌ رصد باشد پایش‌های زمینی و تصویری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز