خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد دستان مهربان شعبه شیراز:

۱۷۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این بنیاد قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۶۷۲

رئیس بنیاد دستان مهربان شعبه شیراز گفت: ۱۷۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این بنیاد قرار دارند و چشم براه کمک های خیرخواهانه مردم شیراز هستند.

به گزارش ایلنا، ندا دیلمی اضافه کرد: این بنیاد تاکنون سرپرستی بیش از ۳۲۰۰ خانواده از ایتام و زنان سرپرست خانواده را بر عهده داشته و بالغ‌ بر ۱۵ هزار نفر را تحت پوشش داده است.

وی ادامه با بیان اینکه در نتیجه‌ کوشش‌های واحد آموزش و توانمندسازی، تاکنون حدود ۸۰۰ خانواده از این عزیزان از وضعیت مددجویی خارج شده‌اند، ادامه داد: تعداد ۲۱۸ نفر دانشجو توسط این بنیاد حمایت مالی می‌شوند و در سال‌های اخیر به بیش از ۶۰۰ بانوی نیازمند جهیزیه کامل اهدا شده است.

رئیس بنیاد دستان مهربان شعبه شیراز همچنین از ساخت ۱۱ مدرسه، هفت درمانگاه، چهار مرکز نگهداری و آموزش کودکان و تحت درمان قرار دادن صدها بیمار خاص خبر داد و گفت : این موضوع از دیگر فعالیت‌های نیکوکارانه‌ بنیاد دستان مهربان بوده است. در حال حاضر نیز واحد مددکاری دستان مهربان در حال جذب تعداد دیگری از خانواده‌های نیازمند و برقراری شرایط مناسب زندگی برای این خانواده‌ها است.

وی به برخی از فعالیت‌های دیگر این نهاد خیریه را هم تشریح کرد و افزود: بنیاد با تمرکز بر حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست آغاز به کار کرد. دستان مهربان، سازمانی غیردولتی، غیرسیاسی، مستقل و مردم‌نهاد است که برای رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند، به‌ویژه زنان و کودکان نیازمند کمک و حمایت، با انگیزه‌ والای انسان‌دوستی و کمک به همنوعانِ محروم، با ۲۰ شعبه و ۷ مرکز درمانی در سطح کشور فعالیت می‌کند.

دیلمی اضافه کرد: بنیاد دستان مهربان تنها با گذشت ۱۵ سال از شروع فعالیت، با تکیه‌بر حمایت‌های خیرین و حامیان گرامی توانسته است اقدامات مؤثری در زمینه‌ی کمک به قشر بی‌بضاعت و آبرومند جامعه به‌ویژه زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست انجام دهد. ضمن آنکه در این مسیر، حفظ کرامت انسانی مددجویان همواره شعار اصلی و سرلوحه‌ی انجام وظیفه‌ی کارمندان بنیاد بوده است.

این مقام مسوول گفت: از فعالیت‌های بنیاد دستان مهربان علاوه بر سرپرستی خانواده‌های نیازمند می‌توان به مواردی از جمله مدرسه‌سازی، ساخت درمانگاه، اعزام کاروان‌های حمایتی به نقاط دورافتاده و محروم، حمایت خاص از بیماران خاص، اعطای جهیزیه و تسهیلات ازدواج، اعطای کمک‌ هزینه‌های تحصیلی و آموزشی، پرداخت وام‌های خوداشتغالی و فراهم‌سازی زمینه‌های اشتغال مددجویان اشاره کرد.

دیلمی گفت: حجم و کیفیت فعالیت‌های بنیاد دستان مهربان از ابتدا تاکنون به‌ گونه‌ای بوده است که بارها از سوی نهادهای داخلی و خارجی مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفته و موفق به کسب تمام گواهی‌نامه‌های بین‌المللی، از جمله گواهی‌نامه‌های مربوط به کیفیت و شفافیت نیز شده است. ضمن آنکه این بنیاد اخیراً به‌عنوان برند برتر حوزه‌ نیکوکاری کشور انتخاب شد تا نشان دهد هر آنچه که در توان داشته، در طَبَق اخلاص گذاشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز