خبرگزاری کار ایران

در سال جاری صورت گرفت؛

اجرای غربالگری بینایی برای بیش از چهار هزار کودک در شهرستان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۴۷۸

رئیس بهزیستی شهرستان البرز گفت: بر طبق آمار اداره ثبت احوال، تعداد کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان نزدیک ۱۲ هزار کودک است که در شش ماهه اول سال ۴ هزار و 500 کودک غربال شدند و امیدواریم تا پایان سال با همکاری خانواده‌ها تمام کودکان این رده سنی تحت پوشش این برنامه قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، شیرین فرازمند با اشاره به فعالیت پایگاه‌های غربالگری چشم در شهرستان البرز گفت: درحال حاضر ۹ پایگاه غربالگری تنبلی چشم در مراکز مثبت زندگی و ۳ پایگاه ثابت اعم از مهد کودک و بیمارستان رحیمیان  در سطح شهرستان برای غربالگری تنبلی چشم فعال هستند.

رئیس بهزیستی شهرستان البرز با بیان اینکه در سال گذشته با راه‌اندازی و تاسیس مراکز مثبت زندگی و پس از ارائه آموزش‌های لازم فعالیت غربالگری بینایی به این مراکز واگذار شده است، خاطر نشان کرد: هدف از تاسیس مراکز مثبت  زندگی ارائه خدمت و تسهیل مراجعه، پیگیری و پاسخگویی به جامعه هدف در تمام نقاط استان است.

این مسئول یاد آور شد: برنامه غربالگری بینایی کودکان در سه سطح اجرا می‌شود، در سطح اول، غربال عادی انجام می‌شود، در سطح دوم کودکان مشکوک شناسایی شده توسط بینایی سنج مورد معاینه قرار می‌گیرند و چنانچه بیمار تشخیص داده شود تحت درمان لازم قرار می‌گیرد؛ و اگر نیاز به معاینه و درمان تخصصی‌تر داشته باشد به چشم پزشک ارجاع داده می‌شود.

 فرازمند گفت: بهزیستی از خانواده‌های نیازمند دارای شرایط خاص، در زمینه درمان تنبلی چشم و مشکلات بینایی با پرداخت کمک هزینه عینک و جراحی چشم حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز