خبرگزاری کار ایران

رشیدی در جمع خبرنگاران:

تلاش مجلس بر عدم افزایش سقف بودجه است/ مغایرت ۴۰۰ هزار میلیاردی درست نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۵۳۱

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمامی تلاش مجلس افزایش پیدا نکردن سقف بودجه در سال آینده است، گفت که مغایرت ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از مصوبات مجلس در بودجه سال آینده درست نیست.

به گزارش ایلنا، محمد رشیدی در حاشیه جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس در جمع خبرنگاران در واکنش به صحبت‌های میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص مغایرت ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه سال آینده گفت: دولت لایحه بودجه را به مجلس ارائه می‌کند که زمانی این لایحه تبدیل به قانون می‌شود که در مجلس به تصویب برسد. طبیعتا در زمان بررسی لایحه، نمایندگان مطالبی مد نظرشان است که دولت آن را در لایحه نیاورده است پس مغایرت چیز طبیعی است.

وی افزود: برای ما مهم توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری است که سقف بودجه افزایش پیدا نکند چون باعث ناترازی و کسری بودجه شده که نتیجه آن تورم و افزایش پایه پولی است؛ این همان کاری است که پارسال و امسال انجام دادیم یعنی سقف بودجه افزایش پیدا نکرد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: بر همین اساس تمامی تلاش مجلس این بود که سقف بودجه افزایش پیدا نکند و ناترازی در بودجه نداشته باشیم اما وجود مغایرت مشکلی ندارد. البته که مغایرت ۴۰۰ همتی هم در بودجه درست نیست.

رشیدی خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی که ناشی از افزایش سقف بودجه بود در مجلس مطرح نشد و یا نمایندگان پس گرفتند. پس مجددا می‌گویم که افزایش سقف بودجه و مغایرت ۴۰۰ همتی درست نیست؛ آقای میرکاظمی هم در نامه‌ای به رئیس جمهور موضوع مغایرت ۴۰۰ همتی را مطرح کرده که رئیس جمهور آن را به رئیس مجلس ارجاع داد. آقای قالیباف هم به آن نامه پاسخ دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز