خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان:

مهارت افزایی و اشتغالزایی با همکاری کتابخانه‌های قزوین کلید خورده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۵۱۳

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی در کنار فرهنگ کتابخوانی، مهارت افزایی جهت اشتغال را هم در دستور کار قرار داده و با همکاری جهاد دانشگاهی دوره‌های آموزشی را برای عموم افراد برگزار می‌کند.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اقدامات کتابخانه‌ها در حوزه مهارت افزایی گفت: در دوره‌های آموزشی افراد شرکت کننده در حوزه‌هایی مانند صنایع دستی، خیاطی یا شیرینی پزی مهارت کسب می‌کنند و می‌توانند از این مهارت برای اشتغال استفاده کنند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: برای ورود به بازار کار هم از طرف سایر نهادهای متولی حمایت صورت می‌گیرد و تسهیلاتی ارائه خواهد شد.

وی عنوان کرد: درحال حاضر دوره آموزشی در کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار شده و برای برگزاری دوره در روستاها و توانمندسازی بانوان هم برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: در سطح جهانی کتابخانه‌ها در موضوع اشتغال فعال هستند و حتی در این حوزه جزء منابع مشورت دهنده به افراد هستند، در کشور ما هم این موضوع مورد توجه قرار گرفته که برگزاری دوره‌های آموزشی در این راستا است.

وی ادامه داد: باتوجه به نقش کتابخانه‌ها دومین همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» با هدف شناسایی راهکارها، ایده‌ها و تجربه‌ها، برای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به‌ منظور مشارکت فعال در فضای کسب‌وکار کشور در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

محمدبیگی گفت: برنامه‌های مهارت افزایی در بلند مدت می‌تواند در اشتغالزایی برای افراد موثر باشد، ضمن اینکه در سایر حوزه‌های فرهنگ سازی هم کتابخانه‌ها نقش دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز