خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد:

گلایه عضو شورا از ارائه نشدن لایحه نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۲۷۰

عضو شورای شهر تهران از عدم ارائه لایحه نرخ کرایه تاکسی اتوبوس و مترو از سوی شهرداری تهران گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صد و سی و دومین جلسه شورای شهر با حضور اعضای شورای شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران محمد امین توکلی‌زاده و سایر معاونان شهرداری برگزار شد. در بخش اول جلسه امروز شورای شهر در ابتدا تذکرات اعضا مطرح شد.

در اولین تذکر جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران گفت: امروز نهم اسفندماه است، اما هنوز لوایح مربوط به نرخ کرایه مترو، تاکسی و اتوبوس و ... را اعلام نکرده‌اند.

وی ادامه داد: تقاضا می کنم قبل از سال اعلام کرده تا ما این نرخ ها را ارزیابی و بررسی کنیم و باید زمان لازم را در اختیار داشته باشیم.

این عضو شورای شهر گفت: باید ارزیابی شود پیشنهادات دوستان به نوعی تصمیم گیری شود که هم حقوق شهروندان رعایت شود و هم حقوق رانندگان تاکسی تا هم منجر به تخلف نشود و هم اعتراضات آنها را به دنبال نداشته باشد.

تشکری هاشمی تصریح کرد: شنیده ام که لوایح به شهرداری داده شده اما شهرداری به شورا ارائه نکرده است.

در ادامه تذکرات میثم مظفر با اشاره به اینکه عدم گفت و گو بین مدیران سازمان تاکسیرانی و تاکسیرانان چالش های زیادی ایجاد می کند، گفت: این شکاف و عدم گفت و گو آستانه تحمل را کاهش می دهد و امروز تاکسیرانان در فرودگاه مهرآباد نسبت به نرخ کرایه اعتراض داشتند و از خدمت سر باز زدند.

وی با اشاره به گلایه رانندگان تاکسی فرودگاه گفت: اگر روز گذشته مدیران در فرودگاه حضور پیدا کرده و با رانندگان صحبت می کردند، امروز اینگونه نمی شد چراکه نرخ کرایه دست شهرداری است و در روزهای آینده در شورا بررسی می شود.

مظفر خاطر‌نشان کرد: امیدواریم شورا نیز به نیاز و مطالبات تاکسیرانان پاسخ مثبت دهد و نرخ را متناسب با نیاز آنها و در نظر گرفتن شرایط جامعه و معیشت مردم مصوب کند.

وی همچنین درباره قرارداد سرویس دانش آموزان استثنایی گفت: قرارداد سرویس دانش آموزان استثنایی هنوز منعقد نشده است هنوز مبالغ به صورت علی الحساب پرداخت می شود و نیاز است که تبدیل به قرارداد شود تا ذی نفعان و شرکت ها امنیت روانی داشته باشند؛ پیش پرداخت به معنای حل مسئله نیست و تاکسیرانی باید به شکل حقوقی حل مسئله کند.

در ادامه حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به حضور خود در منطقه پنج،گفت: برخی پل های مکانیزه خراب شده اند و پل های فعال نیز سنسور ندارند و مدام کار می کنند که موجب خرابی آنها می شود و مصرف برق را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: هزینه قبض برق این پل ها به تنهایی ۳۰۰ میلیون تومان است و از طرفی فعالیت مداوم این پله ها باعث نارضایتی سالخوردگان می شود.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در خیابان خوش چهار ملک سالها خالی بودند، مردم سالیان سال در این منطقه در ترافیک بودند و حالا مشکل این چهار ملک که بیش از ۲۰ سال راه مردم را تنگ کرده بود و محلی برای تجمع کارتن خواب ها بود، برطرف شده که قابل تقدیر است.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز