خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد؛

ساخت بازار سنگ خلاف اسناد بالادستی است/ انتقاد از تعرض شهرداری اسلامشهر به حریم تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۸۷۴

عضو شورای شهر تهران در تذکری موضوع اختصاص زمین برای ساخت بازار سنگ در اسلامشهر را خلاف مصوبات شورا و نوعی تعرض شهرداری اسلامشهر به حریم شهر تهران دانست و مهدی چمران، رئیس پارلمان شهری پایتخت نیز ضمن تایید نظر امانی، خواستار ورود شهردار تهران برای جلوگیری از این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در یکصد و بیست و دومین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت از برنامه شهرداری اسلامشهر برای ساخت بازار سنگ در حریم شهر تهران انتقاد کرد و گفت: شهرداری اسلامشهر از سال ۹۸ به قصد انتقال بازار سنگ اسلامشهر از سطح شهرستان به محل مجاور بزرگراه آزادگان در حریم منطقه ۱۸ با مشارکت بخش خصوصی و اتحادیه مربوطه را دارد. البته انتقال بازار سنگ به استناد صورتجلسه سال ۹۶ شورای برنامه ریزی استان بوده که اعتبار این صورتجلسه یک سال بوده و حالا تمام شده است.

وی با بیان این که شهرداری اسلامشهر می‌خواهد بر ملکی به مساحت ۱۶۷ هزار متر مربع را به بازار سنگ اختصاص دهد، در حالی که این ملک در محدوده اتوبان تهران – ساوه و در مسیر اتصال به فرودگاه امام خمینی (ره) قرار دارد، گفت: پیش از این شهرداری منطقه ۱۸ با پیگیری زیاد توانست در سال ۹۸ با حکم قضایی اقدام به رفع خلاف کند؛گفت: اما متاسفانه حالا مجددا شرکت تعاونی مربوطه زیر نظر شهرداری اسلامشهر بدون توجه به عدم اعتبار صورتجلسه و همچنین عدم رعایت اسناد بالادستی و همچون مصوبه شورای عالی شهرسازی و بدون رعایت پهنه که اینجا کشاورزی است، اقدام به اجرای کار و قطعه بندی زمین کرده است.

امانی تاکید کرد: ساخت بازار سنگ که با موافقت شهرداری اسلامشهر و اختصاص زمین از سوی این نهاد پیش می‌رود، نوعی تعرض به حریم شهر تهران است و از شهرداری تهران و رئیس شورا می‌خواهیم که فکری به حال این اقدام شهرداری اسلامشهر کنند.

در همین راستا، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تایید نظر امانی درباره غیرقانونی بودن ساخت بازار سنگ اسلامشهر در حریم منطقه ۱۸ گفت: اخیرا شهردار منطقه ۱۸ در این خصوص توضیحاتی به من ارائه کرد و شخصا با استاندار تماس گرفتم تا این مشکل حل شود.

وی در ادامه تاکید کرد: از عزیزان شورای شهر اسلامشهر و شهرداری اسلامشهر می‌خواهم که به حریم تهران دست اندازی نکنند و مطابق قانون عمل کنند و نمی‌توانند در حریم شهر تهران سنگ‌بری‌ها را مستقر کنند. همچنین از آقای زاکانی می‌خواهم که معاونت حقوقی شهرداری را در این زمینه فعال کند و از شهردار منطقه ۱۸ نیز می‌خواهم از آنجایی که قانون پشت اوست، خودشان رأسا اقدام کنند و جلوی ساخت‌وساز را بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز