خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

بازدید از پروژه کنارگذر فردیس با حضور وزیر کشور و مسئولان استانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۹۶۶

بازدید با حضور وزیر کشور، استاندار و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز از پروژه کنارگذر فردیس که نقش موثری در کاهش بار ترافیکی این استان دارد، انجام شد.

به گزارش ایلنا از البرز، علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز در حاشیه بازدید احمد وحیدی وزیر کشور از کنارگذر شمالی فردیس، اظهارکرد: این پروژه، فاز اول از طرحی بزرگ است که با تکمیل آن گره ترافیکی حل فاصل پل فردیس تا پل کلاک برای همیشه حل می‌شود.

وی ادامه داد: قرینه این کنارگذر نیز در حال تکمیل است و پیش بینی می‌شود تا هفته آینده زیربار ترافیک برود.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های در حال تکمیل توضیح داد: در حال حاضر تعریض پل جاده مخصوص و اضافه کردن یک باند جدید به آن در حال اجرا است.

این مسئول اضافه کرد: کنارگذری که امروز به بهره برداری رسید حدود ۳۰ درصد از ترافیک این محدوده را کاهش می‌دهد.

وی ابراز کرد: اگر تمام پروژه های مدنظر در محدوده پل فردیس تا کلاک به بهره برداری برسد، میتوان امیدوار بود ترافیک این محدوده تا ۸۵ درصد کاهش یابد.

زندی فر اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای کنارگذر فردیس حدود ۳۵ میلیارد تومان بوده و بقیه طرح های باقی مانده برای کاهش ترافیک این محدوده نیز به ۷۵ میلیارد تومان نیاز دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز گفت: سرمای هوا تا حدودی عملیات عمرانی پروژه ها را کند کرده بود ولی با افزایش دما، تمام پروژه های این محدوده تا آخر تابستان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

با توجه به اینکه بار ترافیکی ۱۴ استان بر دوش استان البرز سنگینی می کند با اجرای این نوع پروژه ها بخش قابل توجهی از مشکلات در حوزه حمل و نقل حل می شود.

پروژه ملی کنار گذر فردیس یکی از این پروژه ها است که نقش موثری در بهبود سفرهای برون شهری دارد.

رانندگان وسایط نقلیه هر روز شاهد ترافیک در آزاد راه تهران – کرج در محدوده پل فردیس هستند.

این نقطه ترافیکی در این محدوده که به دلیل اتصال چندین مسیر مهم بوجود می آید نیاز به طراحی یکی از بزرگترین پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان البرز داشت.

با بهره برداری از کنار گذر فردیس به میزان قابل توجهی کاهش ترافیک را خواهیم داشت و برای این پروژه ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده است که با بالاترین سطح استانداردها وسایل نقلیه از طریق این پروژه از بزرگراه لشکری به بعد از پل فردیس هدایت می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز