خبرگزاری کار ایران

قناد تبریزی که با کیک‌های هنریش به شهرت جهانی رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۹۷۹

استاد "جواد خدادادی" قناد تبریزی که با کیک های هنریش به شهرت جهانی رسیده بدون استفاده از الگو و بسیار خلافانه در این حوزه فعالیت می کند به همین علت به سرعت در بین قنادان ایران مشهور شده و در بین عموم مردم محبوبیت بدست آورده است.

بر اساس این گزارش؛ استاد جواد خدادادی متولد ١٣٥٤ هجری شمسی از توابع شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی است .وی از سال ١٣٦٥ شروع بکار قنادی کرده و در سال ١٣٦٨ به درجه استادی رسیده است. وی با تلاش و پشتکار در طی چند سال در استانهای غرب کشور شهرت زیادی پیدا کرد . کیک هایی که ایشان درست  می کرد بدون استفاده از الگو و بسیار خلافانه بود ، به همین علت به سرعت در بین قنادان ایران مشهور شده و  در بین عموم مردم محبوبیت بدست آورد .

 جواد خدادی که از او به عنوان «پدر نوین صنعت کیک پزی» در ایران یاد می شود در سال ١٣٩٠ مغازه قنادی خود را در شهر تبریز  تأسیس کرد .

 با توجه به نوسانات  بازار و افزایش هزینه ها ،دو سال بعد ورشکسته شد.

جواد خدادادی نا امید نشد و مجدد در یک کارگاه شخصی مشغول فعالیت و خلق آثار هنری بی بدیل  با کیک شد. 

 در سال ١٣٩٤  به تهران مهاجرت کرد و در یکی از قنادی های معروف به عنوان  سرپرست کارگاه  کیک سازی  مشغول بکار شد .

وی در طول  سالهای فعالیت در تهران با خلاقیت و پشتکار خود  بیشتر شناخته شد و در نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات تهران در سال ١٣٩٤ به عنوان قناد برگزیده نمایشگاه انتخاب شد‌.

خلاقیت های وی آنقدر منحصربفرد بود که مورد توجه بازدیدکنندگان و فعالان کیک پزی کشورهای اروپایی نمایشگاه قرار گرفت واز ایشان  برای بازدید از کارخانه معروف ساخت شکلات بلکولاد بلژیک دعوت بعمل آمد .

 ایشان در سال ١٣٩٥ بعنوان مرد اول شکلات ایران شناخته شد و جایزه این بخش را از آن خود کرد . استاد جواد خدادادی در سال ١٣٩٤ از طرف اتحادیه قنادان تهران در اولین دوره مسابقات کیک شو  ایران در جزیره کیش بعنوان داور مسابقات حضور داشت و در سال ١٣٩٥ به عنوان داور  اولین دوره مسابقات کیک های تجسمی ایران انتخاب شد و همچنین در طی سال های فعالیت به عنوان داور در جشنواره های معتبر خارجی حضور داشته است.

وی در طی سالیان اخیر به دفعات متعدد از قاب شبکه های مختلف سیما ،شبکه جهانی العالم ، شبکه جهانی جام جم  و سیمای مراکز استان ها به آموزش هنر خود پرداخت و همچنین کیک های حجیم را برای برنامه های مختلف تلویزیون از جمله "ماه عسل" طراحی و اجرا نمود.

استاد جواد خدادادی در سال های اخیر با سفر به نقاط مختلف کشور مشغول به آموزش علاقه مندان این حرفه می باشد و تاکنون موفق به آموزش بیش از چندین هزار علاقه مند به این حرفه جذاب و خوش مزه ، شده  است و در تلاش است با کشف و پرورش استعدادهای کشور در صنعت قنادی، این هنر ایرانی را در جهان بلند آوازه نماید.

جواد خدادادی دارای مدرک استادی از آکادمی معتبر VEMA میلان ایتالیا و دارنده دیپلم افتخار از آکادمی PURATOS بلژیک می باشد.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ریشه نخستین شیرینی‌ها به ایران باستان برمی‌گردد. اگر بخواهیم در مورد تاریخچه شیرینی پزی در ایران باستان صحبت کنیم به یک نوع کیک به نام «لاویش» می‌رسیم که در زمان امپراطوری ایران باستان در قرن هفتم میلادی پخته می‌شد و بسیار محبوب بود. کوکی، کیک‌های خشک و شیرینی‌های فینگر فودی که همه بر پایه آرد مثل آرد برنج یا آرد شیرینی‌پزی و با کره، تخم‌مرغ و شکر و … درست می‌شوند از جمله شیرینی‌های مشترک در سرتاسر دنیا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز