خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیروی افغانستان در سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب:

درخواست همکاری برای انتقال بین حوضه ای آب/ سیاست افغانستان همسویی با همسایگان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۵۱۹

معاون آب وزیر آب و انرژی افغانستان گفت: سیاست افغانستان همسویی با کشورهای همسایه از طریق مذاکره و انتقال تجربیات است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مجیب الرحمان در سیزدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری با بیان اینکه آب سرچشمه حیات بشریت است، اظهار داشت: اکنون ما با محدودیت منابع آب مواجهیم که دلیل آن تغییرات اقلیم، کاهش بارندگی و رشد استفاده از آب شیرین است.

وی با بیان اینکه افغانستان به دلیل بروز جنگهای متعدد با مشکلات زیادی در حوزه مدیریت منابع آب مواجه بوده است، افزود: کشمکش های سیاسی امکان مدیریت منابع آب را از کشور افغانستان گرفته بود. 

معاون آب وزیر آب و انرژی افغانستان با بیان‌اینکه اکنون افغانستان با تغییر اقلیم و کاهش آبهای سطحی و زیرزمینی مواجه است، گفت: این اوضاع زیان زیادی را برای مردم به همراه داشته است.

وی ادامه داد: تحریم ها نیز منجر به این شده که مشکلات زیادی در حوزه آب کشور ایجاد شده و دسترسی به متابع آب کم شده است.

وی با بیان اینکه شهرنشینی و افزایش جمعیت در شهرهایی مثل کابل و قندهار منجر به افزایش تقاضا برای آب شده است، گفت: شهر کابل با مشکلات عدیده آبی مواجه است. 

الرحمن آلودگی آب و کاهش سطح آب زیرزمینی را از جمله چالشها برشمرد و گفت: ما بنا داریم برای شهر کابل و دیگر شهرها نسبت به انتقال بین حوضه ای اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: برای انتقال بین حوضه ای به همکاری کشورها نیاز داریم.

وی از مسئولین کشورهای حاضر در جلسه خواست در انتقال تجربیات مدیریت منابع آب و محیط زیست به افغانستان کمک کنند. 

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری دیپلماسی عادلانه برای حل مشکلات از سوی همه کشورها گفت: حل مشکلات آبهای مرزی نیاز به همکاری چندجانبه کشورها دارد و در این راستا سازمانهای بین المللی نقش مهمی دارند..

وی بیان داشت: سیاست افغانستان همسویی با کشورهای همسایه از طریق مذاکره و انتقال تجربیات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز