خبرگزاری کار ایران

تاکید پاکستان بر شتاب بخشیدن به تکمیل خط لوله تاپی

کد خبر : ۱۹۳۶۹۶

وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی، امروز(یکشنبه ١٩ مرداد ماه) در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: پاکستان برای پاسخگویی به نیاز رو به رشد خود در زمینه انرژی، نیازمند تکمیل خط لوله ترکمنستان - افغانستان - پاکستان - هند(تاپی) است.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی این کشور بر تعهد این کشور نسبت به شتاب بخشدن به تکمیل طرح احداثخط لوله گازی تاپی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری البوابه نیوز، سرتاج عزیز، مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی، امروز(یکشنبه ١٩ مرداد ماه) در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: پاکستان برای پاسخگویی به نیاز رو به رشد خود در زمینه انرژی، نیازمند تکمیل خط لوله ترکمنستان - افغانستان - پاکستان - هند(تاپی) است.

وی افزود: پاکستان به دنبال توسعه تجارت با کشورهای آسیای میانه، سعی دارد روابط تجاری خود را با ترکمنستان گسترش دهد.

تاخیر در اجرای پروژه تاپی سبب افزایش هزینه های پیش بینی شده از سه میلیارد دلار به هفت میلیارد دلار شده است.

خط لوله تاپی از میدان گازی دولت آباد ترکمنستان آغاز می شود و موازی با بزرگراه هرات، از افغانستان به قندهار خواهد رسید و پس از آن در پاکستان از شهر کویته به مولتان هند امتداد می یابد؛ هر چند بیشتر این مناطق در مسیر خط لوله در شمار مناطق ناامن قرار دارند، کشورهای یادشده با خوش بینی آن را دنبال می کنند.

قرار است روزانه ٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز ترکمنستان با خط لوله تاپی به افغانستان ترانزیت شود و سهم هر یک از کشورهای هند و پاکستان از گاز ترانزیتی با این خط لوله روزانه یک میلیارد و ٣٢٥ میلیون فوت مکعب خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز