خبرگزاری کار ایران

مطالعات شبکه فاضلاب 38 روستای استان همدان انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۶۵۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: مطالعات اجرای شبکه فاضلاب ۳۸ روستای همدان به منظور جمع‌آوری ، هدایت و تصفیه فاضلاب روستاییان انجام شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، فرهاد بختیاری‌فر افزود: مطالعات فاضلاب این تعداد روستا بیشتر در مناطق بالادست سد اکباتان و محور امامزاده محسن(ع) است و تلاش داریم که بخش عمده ای از اعتبار لازم این کار را از محل سفر رئیس جمهور به استان تامین کنیم.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ورود فاضلاب به سد اکباتان از مهم ترین برنامه های این شرکت است، تصریح کرد: اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۱ شرکت آب و فاضلاب همدان رقمی افزون بر ۵۲۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۷۶ میلیارد تومان آن معادل ۱۵ درصد را دریافت کرده‌ایم.‌

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: از این میزان اعتبارات مصوب شده، ۱۳۲ میلیارد تومان استانی و مابقی ملی است که توسط وزارت نیرو تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سفر مردادماه رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان همدان بیش از ۴۸۸ میلیارد تومان اعتبار به توسعه شبکه آب و فاضلاب استان همدان اختصاص یافت، افزود: از این میزان اعتبار حدود ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه تصفیه خانه و شبکه فاضلاب شهر همدان، ۱۱۰ میلیارد تومان برای توسعه فاضلاب ملایر، ۳۰ میلیارد تومان توسعه فاضلاب نهاوند، ۳۰ میلیارد تومان توسعه فاضلاب بهار، ۳۰ میلیارد تومان توسعه فاضلاب تویسرکان، ۳۰ میلیارد تومان توسعه فاضلاب روستاهای بالادست سد اکباتان، ۲۰۰ میلیارد تومان مجتمع آبرسانی و ۳۸ میلیارد تومان توسعه شبکه آبرسانی شهری همدان اختصاص یافته است.

بختیاری‌فر با بیان اینکه ۸۵۴ حلقه چاه، ۲۳۲ چشمه و ۶۴ دهنه قنات آب مورد نیاز روستاهای استان را تامین می‌کند، ادامه داد: شبکه آبرسانی استان دارای ۷۹ فقره مخزن با ظرفیت ۳۰۰ هزار متر مکعب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: به دلیل خشکسالی و شرایط بحرانی آب در فصل تابستان، ۲۲۰ روستای استان توسط تانکر آبرسانی شد

وی با اشاره به اینکه اولویت نخست دولت تامین آب پایدار برای روستاها است، افزود: ۶۳ مجتمع آبرسانی روستایی در شرکت آب فاضلاب وجود دارد که ۵۲۲ روستا زیر پوشش این مجتمع‌های آبرسانی هستند.

بختیاری‌فر عنوان کرد: شبکه فاضلاب روستای دهپیاز تکمیل و به شبکه فاضلاب همدان متصل شده است تصفیه خانه فاضلاب روستای آبرومند نیز ۷۰ درصد پیشرفت و همچنین شبکه فاضلاب روستاهای حسین آباد و شهر کرفس نیز ۹۸ درصد پیشرفت و تصفیه خانه آن ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اینکه شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از خدمات آب آشامیدنی ۷۹ درصد است، ادامه داد: این شرکت ۱۷۹ هزار مشترک آب و ۲ هزار و ۵۰۰ مشترک فاضلاب روستایی دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت آبفای استان ۴۱۹ هزار مشترک آب و ۲۸۴ هزار مشترک فاضلاب دارد، تاکید کرد: به ۷۶ درصد از جمعیت شهری استان خدمات فاضلاب ارائه می‌شود که این میزان ۲۰ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

بختیاری‌فر با اشاره به اینکه ظرفیت آبرسانی شبکه آب استان سالانه ۱۲۸ میلیون متر مکعب است، اظهار داشت: هم اینک حدود ۱۸۳ حلقه چاه، سه چشمه و چهار دهنه قنات در مدار بهره برداری قرار دارد که آب آشامیدنی مشترکان شهری را تامین می کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز