خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

بهره‌مندی 7 هزار و 140 مستمری‌بگیر صندوق روستایی همدان از بیمه تکمیلی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۵۳۵

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: هفت هزار و 140 مستمری‌بگیر استان در راستای ارتقای سطح ارائه خدمات به مستمری‌بگیران صندوق، از پوشش بیمه تکمیلی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایلنا از همدان، حاتم شکری اظهار کرد: طبق بخشنامه اعلامی از سوی ستاد مرکزی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور مستمری‌بگیران سه استان همدان، اصفهان و آذربایجان شرقی به‌عنوان آزمونه (پایلوت) می‌توانند از خدمات بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ برخوردار شوند.

وی ادامه داد: درحال حاضر 138 هزار و 411 نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هستند که از این تعداد هفت هزار و 140 نفر ماهانه مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان دریافت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: دولت سیزدهم برای تحقق عدالت اجتماعی و افزایش رضایتمندی عمومی در این صندوق اقدامات مؤثری ازجمله نقل و انتقال سابقه به سایر صندوق‌ها، بیمه تکمیلی برای مستمری‌بگیران، افزایش سطوح درآمدی سالیانه بیمه‌شدگان، پرداخت تسهیلات بدون بهره و بدون ضامن و افزایش 40 درصدی حقوق مستمری‌بگیران را در دستور کار قرار داده است.

شکری افزود: مستمری‌بگیران می‌توانند با مراجعه به کارگزاران رسمی صندوق در سراسر استان نسبت به ثبت‌نام بیمه تکمیلی اقدام کنند.

وی اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر طبق اصل 29 قانون اساسی در راستای ایجاد عدالت اجتماعی، رفع تبعیض بین روستاییان و عشایر و مردم شهری برای دریافت حقوق بازنشستگی و گسترش چتر بیمه‌های اجتماعی در سال 1384 تأسیس شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه تمامی افراد بدون بیمه 18 تا 50 سال با عضویت در این صندوق می‌توانند از یارانه دولتی که برای اعضا درنظر گرفته می‌شود برخوردار شوند، تصریح کرد: هر مبلغی که اعضای این صندوق حق بیمه پرداخت کنند، دو برابر آن به‌صورت یارانه از سوی دولت در اختیار صندوق قرار می‌گیرد.

شکری افزود: حق بیمه اختیاری با پرداخت یک‌ساله برای استقبال بیشتر افراد درنظر گرفته شده است و در سال جاری بر مبنای درآمد خانوار روستایی ماهانه 50 هزار تومان تا 133 هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی اظهار کرد: جامعه هدف این صندوق ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران و کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای 20 هزار نفر هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان ادامه داد: همچنین رانندگان برون‌شهری در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، تمامی مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی، شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز