خبرگزاری کار ایران

کمبود اقامتگاه در استان های شمالی برای گردشگران ؛

مازندران نیازمند افزایش زیرساخت برای اسکان مسافران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۵۴۶

استان مازندران از جمله استان های گردشگرپذیر کشور است که سالانه پذیرای حدود ۱۰۰ میلیون‌مسافر و گردشگر است و این در حالی است که از ظرفیت مناسبی برای اقامت و اسکان همه مسافران برخوردار نیست و بومگردی می تواند نجات بخش ظرفیت اقامت برای گردشگران و مسافران به مازندران باشد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا مازندران،  کمبود هتل و اقامتگاه های گردشگری از جمله مشکلاتی است که  گردشگران و مسافران از شرق تا غرب مازندران در ایام سال با آن مواجه هستند و این روزها بیشتر فرا رسیدن زمستان و آغاز به کار ستاد تسهیلات نوروزی و قرار گرفتن در چندقدمی بهار می طلبد که در این بخش با برنامه ریزی و درایت بیشتری وارد عمل شویم.

اگر چه نوروز امسال مصادف با ماه رمضان است، باید برنامه های ویژه و متناسب با این ایام برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده و شرایط مناسبی برای اقامت فراهم شود.

استان مازندران از جمله استان های گردشگرپذیر کشور است که براساس آخرین آمار اعلام شده توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در سال جاری تاکنون ۹۳ میلیون شب مسافر در مازندران اقامت کردند و این در حالی است که از ظرفیت مناسبی برای اقامت و اسکان همه مسافران برخوردار نیست.

با توجه به حجم بالای مسافران در ایام‌ مختلف سال به مازندران و به خصوص در نوروز و تعطیلات تابستانه، بومگردی می تواند نجات بخش ظرفیت اقامت برای گردشگران و مسافران به مازندران باشد.

در این بخش نه تنها گردشگران و مسافران در فصل های مختلف و به خصوص در بهار و تابستان، با حضور در مازندران از کمبود فضای اسکان گلایه دارند، بلکه کارشناسان و فعالان بخش گردشگری هم از کمبود فضای کافی برای اسکان نگران اند و بر این باورند که کمبود فضای اسکان موجب شده است که گردشگر مازندران را تنها برای چند روز اقامت انتخاب کند و یا تنها استانی برای گذر به مقصد گردشگری در استان های دیگر باشد و همه این موارد می طلبد تا زیرساخت های اسکان مسافران افزایش یافته و به داد گردشگری در این بخش برسیم.

ظرفیت اقامتی  در استان مازندران ضعیف است

روح الله فرقانی رئیس انجمن بومگردی استان مازندران با اشاره به اهمیت بومگردی برای همه ارکان و افراد جامعه آن را ملموس دانست و گفت: در شرایط فعلی ابجاد واحدهای کوچک و تجریه بوم گردی مهم است .

وی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا افزود: بومگردی فرصت خوب و مناسب برای افزایش ظرفیت اقامتگاه است و در استان مازندران که با کمبود محل اسکان روبرو هستیم، بوگردی می تواند در حوزه اشتغال و گردشگری و اقتصاد  و اسکان کمک کار ما باشد.

فرقانی گفت: در کل مازندران ۳۰ هزار ظرفیت برای اقامت داریم و احیای آن در گرو بومگردی است و باید بومگردی را تقویت کنیم و از سرمایه‌گذاران این حوزه حمایت کنیم.

 چالویی یکی از فعالان گردشگری مازندران در گفت وگو با ایلنا معتقد است: بومگردی یکی از راه های علاج مشکل اشتغال جوانان و توسعه ظرفیت های اسکان گردشگران در مازندران است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز