خبرگزاری کار ایران

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

فولاد - الفیصلی | جستجوی امید در ورزشگاه ناکامی تیم ملی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۲۷۸

فولاد در حالی مقابل الفصیلی عربستان قرار می‌گیرد که تنها نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فولاد خوزستان از ساعت 18:30 امروز در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الفیصلی عربستان قرار می‌گیرد. این مسابقه در ورزشگاه الثمامه قطر و به داوری احمد الکاف برگزار می‌شود. «ابوبکر العمری» و «رشید الغیثی» هم کمک‌های این داور عمانی هستند.

*ورزشگاهی با خاطرات تلخ

ورزشگاه الثمامه برای ایرانی‌ها یادآور خاطره خوبی نیست. این ورزشگاه میزبان بازی ایران و آمریکا در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی 2022 بود. جایی که تیم‌ملی با یک تساوی هم می‌توانست برای اولین بار در تاریخ خود صعود به طعم صعود به مرحله دوم جام جهانی را بچشد اما شکست خورد تا از صعود به مرحله بعد باز بماند. شاید فولاد بتواند از این خاطره تلخ عبور کند.

*پرونده فولاد در مرحله گروهی

شاگردان نکونام در مرحله گروهی با شباب الاهلی امارات، الغرافه قطر و آخال همگروه بودند که در نهایت با 12 امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کردند. فولاد در حالی به مرحله یک هشتم نهایی می‌رود که سپاهان در مرحله گروهی حذف، سرخابی‌ها هم به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای لیگ قهرمانان آسیا نتوانستند در این رقابت‌ها حاضر شوند. 

*پیام‌های روحیه بخش

پیش از بازی فولاد بسیاری از بازیکنان ملی پوش سابق و فعلی با صدور پیام یا حضوری به شاگردان نکونام روحیه دادند. امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، آرش برهانی، پژمان منتظری، رضا قوچان نژاد و... از جمله این بازیکنان بودند. موضوعی که روی روحیه فولاد تاثیر زیادی دارد.

*فولاد در لیگ برتر 

فولادی‌ها در پایان هفته بیستم لیگ برتر با 24 امتیاز در رده نهم قرار دارند. در 3 بازی اخیر شاگردان نکونام شکست خوردند و وضعیت جالبی تجربه نمی‌کنند. آنها در 5 مسابقه اخیر لیگ برتری خود تنها یک پیروزی کسب کردند. با توجه به خریدها و امکانات در اختیار نکونام انتظارات بیشتر بود. ضمن اینکه مصدومیت‌ها روی عملکرد این تیم تاثیر گذار بود. مانند مصدومیت مجید علیاری و علی قربانی که در بخش هجومی تیم فعالیت می‌کنند.

*نقل و انتقالات و جذب مهاجم در آخرین لحظات

فولادی‌ها که در پنجره نقل و انتقالات زمستانی، روبرتو تورس، سعید واسعی، سینا مریدی، محمد نژادمهدی و یوکیا سوگیتا را جذب کردند. در حالی که نکونام بابت جذب مهاجم گلایه داشت صبح امروز باشگاه فولاد رسماً خبر انتقال آلکس آلگریا را تایید کرد. این مهاجم 30 ساله اسپانیایی با بلندی قد 1/91، سابقه بازی در رئال بتیس، رایو والکانو، اسپورتینگ خیخون و مایورکا را دارد.  فون لابرادا آخرین باشگاهی بوده که او حضور داشته، در حال حاضر در رده هفدهم سطح پایین تر از لالیگا ب قرار دارد و رزومه کاری او به تیم‌های اسپانیایی خلاصه شده است.

*الفصیلی عربستان

این تیم به لیگ دسته یک عربستان سقوط کرده با 37 امتیاز در رده پنجم قرار دارد. عنابی‌ها هم‌اکنون در لیگ دوی عربستان با ۳۷ امتیاز در جایگاه پنجم ایستاده‌اند و با منطقه‌ی صعود به لیگ حرفه‌ای سه امتیاز فاصله دارند. آنها در این هفته‌ها اصلا شرایط خوبی نداشته‌اند و در ۶ مسابقه‌ی اخیر خود فقط یک پیروزی را به دست آورده‌اند و با چهار شکستی که داشتند مجبور به تغییر سرمربی شدند و رو به گزینه‌ی اسبق خود آوردند.

بازگشت به سرمربی یونانی

هدایت این تیم بر عهده‌ی مارینوس اوزونیدیس یونانی است. او پیش از این و در سال ۲۰۲۲ هدایت الفیصلی را به عهده داشت و حالا دوباره برگشته تا بتواند این تیم را به سطح اول بازگرداند. اوزونیدیس در تیم ملی یونان حدود ۴۰ بازی ملی انجام داد و برای تیم‌هایی چون پاناتینایکوس یونان، لوهاور فرانسه و آپوئل نیکوزیای قبرس بازی کرد. این سرمربی ۵۴ ساله بعد از حدود ۱۵ جابه‌جایی در حدود ۲ دهه دوباره به الفیصلی بازگشته و امیدوار است نتایج خوبی را به دست بیاورد.

مارینوس اوزونیدیس سرمربی یونانی این تیم اگر چه می‌گوید از فولاد شناختی ندارد، اما می‌گوید سبک بازیکنان ایرانی را در لیگ یونان تماشا کرده و آنها روح جنگندگی دارند.

*وضعیت مرحله گروهی الفیصلی در لیگ قهرمانان آسیا

تیم الفیصلی در گروه E  رقابت‌ها با 9 امتیاز سرگروه شد. آنها با السد قطر، نسف‌قارشی ازبکستان و الوحدات اردن همگروه بودند. در لیست  نماینده عربستان  ۶ بازیکن خارجی برای لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد:  یوسیپ ووکوویچ(کرواسی)، عمر عرجون(مراکش)، روسی(برزیل)، ویلی سمدو(کیپ‌ورد)، مسعود جمعه(کنیا)، مارتینز واسکز(آرژانتین).

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز