خبرگزاری کار ایران

تشکیل هیات اندیشه ورزی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۲۵۸

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از تشکیل هیات اندیشه ورزی با حضور افراد صاحب نظر و نخبه در این معاونت خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، «اصغر باقرزاده» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش درباره تشکیل هیات اندیشه ورزی معاونت پرورشی و فرهنگی بیان کرد: با توجه به دغدغه‌هایی که در حوزه استفاده از خرد جمعی و نظرات نخبگان حوزه معاونت، مربیان، معاونان و مشاوران حوزه تعلیم و تربیت، وجود دارد هیاتی متشکل از افراد نخبه، صاحب فکر و اندیشه از استان‌های مختلف تشکیل شده است تا مسائل مهم حوزه تربیتی را احصا کند و در راستای احیای امور تربیتی چاره اندیشی داشته باشد. 

وی افزود: این هیات اندیشه ورزی در سیاستگذاری، برنامه ریزی، اجرا و عملیاتی کردن ایده‌ها نقش آفرینی می‌کند. افرادی که در هیات اندیشه ورزی عضو هستند در استان‌ها مانند این هیات اندیشه ورزی را تشکیل می‌دهند تا موضوعاتی که هر هفته مورد بحث است از چند روز قبل اعلام شود، نظرات نخبگان در استان‌ها گرفته و در جلسات هیات اندیشه ورزی ستاد اعلام شود. براین اساس اولین نشست مجازی با اعضای هیات اندیشه ورزی با هدف تبیین اهداف تشکیل این هیات همچنین بحث پیرامون محور گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد. 

باقرزاده با اشاره به این جلسه گفت: در مدت فعالیت در معاونت پرورشی و فرهنگی، تلاش کردیم که نظر نخبگان و افراد خط مقدم امور تربیتی را احصا کنیم. تاکنون این کار انجام شده است چراکه نیاز داریم یک گروه نخبگانی داشته باشیم تا معاونت برخی از مسایل کلان تاثیرگذار خود را در تصمیم گیری‌های آتی با افراد در میان و نظرات آنان را اخذ کند. 

وی افزود: اندیشه ورزان باید ویژگی‌هایی مانند اهل نظر بودن، دارای خلاقیت و تجارب برتر تربیتی باشند این افراد باید دغذغه مسائل انقلابی، جهادی و تربیتی داشته باشند. می‌توان با به اشتراک گذاشتن نظرات این گروه، دغدغه‌ها و برنامه‌های آتی معاونت را جمع‌بندی و آنان را احصا کنیم. افراد اندیشه ورز باید دغدغه این را داشته باشند که اگر معلمی یا مربی نکته‌ای دارند، جمع‌بندی کنند و به اطلاع ما برسانند. این افراد یک پل ارتباطی و تنها گروه محتوای علمی و نظری اندیشه‌ای در استان‌ها هستند. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تاکید کرد: یکی از مسایل کلان که در فضای تربیتی احصا شده این است که دانش آموزان باید هویت تربیتی داشته باشند باید هویت ایرانی، اسلامی و حتی هویت جنسیتی بین دانش آموزان تقویت و بازسازی شود. شبکه‌سازی افراد بسیار مهم است؛ باید شبکه منسجمی از افراد را شناسایی کنیم تا بتوانند در مدارس کار تاثیرگذار، عمیق و کار فرهنگی انجام دهند. 

باقرزاده از اهداف تشکیل هیات اندیشه ورزی به موارد زیر اشاره کرد: 

۱. حمایت از ایجاد اجتماعات نخبگانی و تسهیل فعالیت اندیشه‌ورزی نخبگان تربیتی؛ 

۲. افزایش حس دلبستگی و مسئولیت‌پذیری نخبگان در نقش آفرینی برای شناسایی و ارائه راهکارهای حل مسائل تربیتی؛ 

۳. تلاش در جهت رفع خلأهای علمی و فکری در مورد چالش‌های پیش روی مسائل تربیتی مدارس، ادارات، استان وکشور؛ 

۴. بهره برداری از دانش و تفکر نخبگان در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف تربیتی؛ 

۵. شبکه سازی گروه‌های نخبگانی به منظور هم افزایی و تشریک مساعی برای حل مسائل تربیتی؛ 

۶. کمک به تصمیم‌سازی و تصمیم گیری برای مسئولان در حوزه‌های کلان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز