خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش:

با احیای واقعی امور تربیتی کار فرهنگی و تربیتی را به مدارس ببریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۳۷۸

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: با احیای واقعی امور تربیتی کار فرهنگی و تربیتی را به مدارس ببریم.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، «اصغر باقرزاده» در نشست مجازی با معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور که با موضوع هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی برگزار شد ضمن تشکر از معاونان به جهت اجرای برنامه‌های مناسب، فراگیر، جذاب و ارزشمند یک ماه گذشته اظهار کرد: سرفصل این برنامه‌ها برگزاری جشن فرشته‌ها برای دختران و جشن تشرف و تکلیف برای پسران است که در استان‌ها شروع شده است. 

وی در ادامه از زحمات معاونان که در ایام جشن پیروزی انقلاب اسلامی کشیده اند، نیز تشکر و قدردانی کرد و ادامه داد: موضوع بعدی سرودهای دانش آموزی است که از سوی اداره کل فرهنگی هنری، سازمان دانش آموزی و گروه‌های مردمی برگزار شده است که این سرودها رنگ و بوی دهه فجر را تغییر داد و شور و نشاط ویژه‌ای را به وجود آورد. همینطور اقامه نماز در مدارس و برگزاری اجلاس نماز با حضور معاونان از جمله اقدامات موثر به شمار می‌آید. 

باقرزاده به موضوع بعدی اشاره و بیان کرد: افتتاحیه تئاتر درسی در هرمزگان برگزار شد و به مرور زمان نیز تقویت می‌شود. همچنین در حوزه آسیب‌های اجتماعی طرح نماد در حال انجام است و خط ۱۵۷۰ با جدیت دنبال می‌شود البته یاریگران زندگی نیز طرح دیگری است که در این بخش اجرا می‌شود. این موارد همه نیاز به تشکر بنده از شما بزرگواران دارد که در استان‌ها در حال انجام است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آنچه باعث شد امروز جلسه مجازی با معاونان را داشته باشیم در پیش داشتن روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی است که هرسال برای برگزاری این موضوع زحماتی کشیده می‌شد اما امسال باید این امر متفاوت باشد، کلیشه‌ای نباشد و با برگزاری یک جلسه به تقدیر افراد اکتفا نشود. 

روز امور تربیتی روز همه بخش هاست

وی عنوان کرد: مساله تربیت مساله عموم آموزش و پرورش است لذا روز امور تربیتی نیز روز همه بخش هاست باید از شیوه‌هایی استفاده کرد تا دیگرانی که در تربیت نقش داشتند نیز در این روز و هفته نقش داشته باشند، باید به دیگرانی که دوست دارند نقش داشته باشند نقش دهیم و ظرفیت‌سازی کنیم، دیگرانی را که مطالبه تربیت از معاونت پرورشی و فرهنگی دارند، متوجه کنیم که مطالبه تربیت باید از نظام آموزش و پرورش و ارکان تربیت باشد. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: همه باید برای این روز و هفته یک نقش را به عهده بگیرند پیشنهاد ما روزشماری است که برای این هفته درنظر گرفته شده است. باید در این روز تمام ارکان تربیت درگیر شوند و زمینه‌سازی برای حضور حداکثر خانواده ها، مدیران مدارس، آموزگاران، هنرآموزان و معلمان مهیا شود تا فراگیری امر تربیت مشهود باشد. 

در هفته امور تربیتی، همه باید نقش تربیتی خود را داشته باشند

وی در این نشست خطاب به معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور رویکردها و سیاست‌های این معاونت را نیز اعلام کرد و گفت: اولین سیاست گفتمان‌سازی فراگیری تربیت است نه انحصار بودن تربیت. در این هفته همه باید نقش تربیتی خود را داشته باشند. دومین سیاست احیای واقعی امور تربیتی است؛ به لطف خدا و همت شما برنامه‌های متمرکز استانی، ملی و منطقه‌ای شکل گرفته است اما باید بر برنامه‌های فرهنگی تربیتی مدرسه‌ای تمرکز کنیم یعنی باید احیای واقعی امور تربیتی را داشته باشیم و کار را به دل مدارس ببریم، در این راستا جایی که مدیر و مربی خوب در مدرسه داریم را تقویت کنیم. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رویکرد بعدی ما این است که همه درگیر تربیت شوند تا با هم افزایی برنامه‌های هفته تربیت اسلامی را برگزار کنیم. از ظرفیت فضای مجازی مانند شبکه شاد و غیر شاد استفاده شود ایجاد زمینه‌های همکاری و مشارکت فرابخشی نیز مهم است لازم است از ظرفیت‌های سازمان‌های مختلف در برگزاری برنامه‌های این هفته استفاده شود. 

استفاده از ظرفیت دانش آموزان در اجرای برنامه‌ها

باقرزاده همچنین اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دانش آموزان در اجرای برنامه‌ها از دیگر سیاست هاست که ثمره کار تربیتی محسوب می‌شود لذا باید از این امر در این هفته استفاده شود. 

وی همچنین در ادامه خطاب به معاونان افزود: در هفته امور تربیتی فرصت نماز جمعه و تریبون‌های دیگر رسمی کشور را از دست ندهید؛ نمایندگان مجلس در جلب نظر حاکمیت برای حمایت از امور تربیتی موثر هستند در هفته تربیت اسلامی از ظرفیت نمایندگان در شهرها، مناطق و استان‌ها استفاده کنید. 

معاون وزیر بیان کرد: در این هفته از دست سازه‌های دانش آموزان به عنوان هدایای امور تربیتی استفاده خواهد شد همچنین باید نو معلمان و نو مربیان در یرنامه‌های هفته امور تربیتی وارد شوند معاونان باید برنامه‌های این هفته را کیفیت بخشی و ارزیابی کنند. 

گفتنی است معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور در این نشست به بیان نقطه نظرات خود پیرامون موضوع مربوطه پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز