خبرگزاری کار ایران

ورود دادستان مرکز خوزستان به موضوع قصور پزشکی منجر به حادثه کودک ۳ ساله اهوازی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۱۵۶

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از وضعیت کودک سه ساله‌ای که در جریان قصور پزشکی در بیمارستان ابوذر دچار سوختگی شده بود، بازدید و دستورات قضایی برای پیگیری و درمان سریع این کودک را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، صادق جعفری چگنی در این خصوص بیان‌ کرد: این کودک که برای عمل آپاندیس در بیمارستان‌ ابوذر اهواز بستری بود، در اتاق عمل از ناحیه کمر و پا دچار سوختگی شد که دادستان عمومی و انقلاب اهواز به محض اطلاع از این خبر، در بیمارستان حاضر و ضمن عیادت از بیمار و دلجویی از خانواده وی، موضوع را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است گفت: در راستای ماده ۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان این موضوع بلافاصله مورد پیگیری قرار گرفت و مقرر شد با رعایت مقررات نسبت به بررسی تخلفات صورت گرفته، مقصران حادثه شناسایی و برابر قانون با آنان برخورد شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان ادامه‌داد: همچنین پس از این بازدیدی که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، معاونان وی و رئیس سازمان نظام پزشکی استان انجام شد، طی نشستی وضعیت بهداشت و درمان استان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های نظارتی در حوزه بهداشت و درمان جهت بررسی حادثه مذکور پیگیری‌های لازم را در دستور کار قرار دهند.

جعفری چگنی افزود: دستگاه قضایی ضمن احترام به جامعه بهداشت و درمان و تقدیر از زحمات آنان، بر رعایت حقوق بیمار و اخلاق پزشکی، تاکید دارد و با هرگونه قصور در این زمینه برخورد قانونی می‌کند.

مرکز آموزشی درمانی ابوذر اهواز، تنها مرکز تخصصی و فوق تخصصی اطفال استان است که به شهروندان خوزستانی واستان‌های همجوار خدمت رسانی می‌کند. این مرکز دارای بخش‌های تخصصی عفونی، نفرولوژی، غدد، نوزادان، گوارش، ICU،NIC، اطفال عمومی و جراحی و با امتیاز ارزشیابی درجه یک، یکی از مراکز آموزش و درمانی استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز