خبرگزاری کار ایران

نایلون حبابدار

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۸۲۴

همه ما حداقل یک بار از نایلون حبابدار استفاده کرده‌ایم و برای ترکاندن حبا‌ب‌های آن تلاش کرده‌ایم. معمولا یکی از تفریحات کودکی همگی ‌ما ترکاندن این حباب‌ها بوده است. کاربرد اصلی این نایلون‌ها جلوگیری از آسیب رسیدن به وسایل و ضربه‌گیر است. نایلون‌های حبابدار، دارای بالشتک‌هایی هستند که از هوا پر شده و بسیار نرم است. این حبابک‌ها باعث می‌شوند که بستری نرم برای اشیا شکننده به وجود بیاید. 09127009600 و 02155293301

اگر شما برای بسته‌بندی محصولات خود به دنبال کاوری هستید که علاوه بر ضربه گیری بالا، قیمتی ارزان نیز داشته باشد، پیشنهاد ما به شما نایلون حبابدار است. در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی در رابطه با تاریخچه این محصول و نحوه تولید آن در اختیار شما قرار دهیم. از شما نیز دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تاریخچه تولید نایلون حبابدار

تاریخچه نایلون‌های حبابدار به بیش از 50 سال قبل برمی‌گردد. در سال 1957 در آمریکا دو فرد با نام آلفرد فیلدینگ و مارک شاوانس قصد تولید کاغذ دیواری سه بعدی کردند. آن دو برای تولید این کاغذ دیواری دو پرده را به یکدیگر مهر و موم کردند؛ اما بعد از مهر و موم کردن این دو پرده مقداری هوا در بین آن محبوس شده بود. بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، این دو فهمیدند که محصول تولیدی آن‌ها مورد استقبال زیادی قرار نگرفته از این رو تصمیم گرفتند کاربرد این محصول را تغییر دهند.

با تغییر سبک محصول و بازاریابی مناسب آنان توانستند تحول بزرگی در صنعت حمل و نقل به وجود بیاورند. به طوری که امروزه برای بسته بندی انواع مختلف محصولات از این نایلون‌های حبابدار استفاده می‌شود. در ادامه انواع کاربردهای این محصول پلاستیکی را بازگو خواهیم کرد.

 

انواع نایلون‌های حباب دار

انواع مختلفی از نایلون‌های حبابدار وجود دارند که هر یک کاربرد ویژه‌ای دارند. در ادامه به معرفی انواع این نایلون‌ها خواهیم پرداخت. 09127009600 برهمنی

پلاستیک حبابدار استاندارد

از این نوع پلاستیک معمولا برای جلوگیری از وارد شدن ضربه به ظروف شیشه‌ای استفاده می‌شود. با توجه به قیمت مناسبی که این مدل از پلاستیک‌های حبابدار دارند، برای بسته بندی بسیار مقرون به صرفه هستند. این پلاستیک‌ها به صورت رولی و پاکتی و تولید می‌شوند.

نایلون حبابدار فوم‌دار

گاهی اوقات برای افزایش میزان استقامت و نقش حفاظتی پلاستیک‌های حبابدار به آن‌ها یک لایه فوم نیز اضافه می‌شود. فوم در برابر نور خورشید از مقاومت بالایی برخوردار است؛ از این رو اگر قرار است که لوازم بسته‌بندی شده مدت زمان زیادی در برابر نور خورشید باشند، پیشنهاد می‌کنیم از این نوع پلاستیک حبابدار استفاده کنید.

 

نایلون حبابدار

نایلون سه لایه با حباب ریز

این نایلون‌ها از مقاومت خوبی برخوردار هستند و با داشتن سه لایه پلاستیک از ترکیدن حباب‌ها و آسیب رسیدن به اشیا تا حد بسیار زیادی جلوگیری می‌کنند.

نایلون دو لایه با حباب درشت

این نایلون‌ها نسبت به نایلون‌های معمولی حباب‌های درشت‌تری دارند. با توجه به این موضوع میزان هوای محبوس شده داخل این پلاستیک‌ها بیشتر است. در نتیجه کارایی این نایلون‌ها برای محافظت از اشیا به هنگام جابه‌جایی بیشتر است.

نایلون سه لایه با حباب درشت

همانطور که از نام آن پیداست دارای سه لایه پلاستیک است. میزان مقاومت حباب‌های این نایلون از نایلون دو لایه بیشتر است. با توجه به مقاومت بالایی که دارد از آن برای بسته‌‌بندی اشیا بزرگ مانند مبلمان استفاده می‌شود.

نایلون حبابدار دارای الکتریسیته ساکن

از نایلون حبابدار دارای الکتریسیته ساکن برای جابه‌جایی ایمن اشیا ظریف و شکستنی استفاده می‌شود. از ویژگی‌های این محصول داشتن لایه‌های متالایز است؛ این لایه توانایی انعکاس گرما را دارد. از این رو میزان استفاده از این نایلون حباب دار کمی بیشتر از دیگر نایلون‌ها است. برای مثال در سوله کارخانه‌جات از نایلون حبابدار دارای الکتریسیته ساکن به جای پشم شیشه استفاده می‌شود.

همچنین برخی از لوازم خانگی حرارت غیر مستقیم دارند مانند آبگرمکن‌ها که معمولا از این این محصول به عنوان عایق حرارتی در آبگرمکن استفاده می‌شود.

نایلون حبابدار آنتی استاتیک

به طور کلی استفاده از پلاستیک حبابدار معمولی باعث ایجاد الکتریسیته ساکن روی اشیا می‌شود. البته در صورتی که وسیله بسته‌بندی شده ظروف شکستنی باشد، این موضوع اهمیت چندانی ندارد؛ اما ایجاد الکتریسیته ساکن روی وسایل الکترونیکی می‌تواند خطرات احتمالی زیادی را به همراه داشته باشد. از این رو باید از بروز این مشکل جلوگیری کرد. یکی از روش‌های حل این مشکل استفاده از نایلون حبابدار آنتی استاتیک است.

نایلون حبابدار

نایلون حبابدار چسب دار

این نوع از نایلون‌های حبابدار خاصیت چسبندگی دارند. با توجه به این ویژگی بیشتر برای بسته بندی لوازم خانگی به استفاده می‌شوند. این نایلون‌ها به طور کامل به اشیا می‌چسبند و از آسیب رسیدن به وسایل تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند.

پلاستیک حبابدار قابل بازیافت

در سال‌های اخیر پلاستیک‌هایی تولید شده‌اند که بخش اعظمی از آن‌ها قابل بازیافتند. انتظار می‌رود در سال‌های آینده از این نوع پلاستیک‌ها برای ساخت نایلون حبابدار نیز استفاده شود. به طور کلی بیش از 40 درصد از این نوع پلاستیک‌ها در طبیعت بازیافت می‌شوند.

 

کاربرد نایلون حبابدار

همانطور که گفتیم، کاربرد اصلی این نایلون‌ها حفاظت از وسایل مختلف در برابر عوامل خارجی و ایجاد خط و خش است. اما علاوه بر این از نایلون‌های حبابدار استفاده‌های دیگری نیز می‌شود. دانستن این کاربردها برای شما خالی از لطف نخواهد بود. در ادامه به این کاربردها اشاره خواهیم کرد.

  1. استفاده از نایلون حبابدار در فرمان خودرو

  2. کیسه خواب با لایه‌های نایلون حبابدار

  3. جابه‌جایی ایمن محصولات شیشه‌ای

  4. بسته‌بندی انواع قطعات خودرو

  5. بسته‌بندی انواع لوازم خانگی

  6. کاهش استرس و اضطراب

  7. عایقی برای در و پنجره

  8. بسته‌بندی لوازم خانگی

  9. بسته‌بندی صنعتی

مزایای نایلون حبابدار

از مهم‌ترین مزایای این محصول عبارت‌اند از:

  1. مانع نفوذ نور

  2. مانع نفوذ چربی

  3. مانع نفوذ رطوبت

  4. مانع نفوذ گرد و غبار

  5. عایق حرارتی و صوتی

  6. قیمت ارزان و مقرون به صرفه

  7. ضربه گیر و عایق‌بندی در برابر خسارات و آسیب‌های احتمالی

همانطور که گفتیم نایلون‌های حبابدار در سه مدل یک لایه، دو لایه و پنج لایه تولید می‌شود. افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود مقدار مشخصی از این نایلون‌ها را سفارش دهند.

 

قیمت نایلون حبابدار

لازم است که بدانید پلاستیک‌ها حبابدار از پلی اتیلن ساخته می‌شوند. معمولا قیمت نایلون حبابدار به قیمت مواد اولیه آن بستگی دارد. در صورتی که قیمت مواد اولیه افزایش پیدا کند، مسلما قیمت پلاستیک حبابدار نیز افزایش پیدا می‌کند. با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، نمی‌توان قیمت مصوبی را برای خرید و فروش نایلون حبابدار تعیین کرد؛ زیرا قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کنند.

به هنگام خرید نایلون حبابدار دقت کنید اگر وسایل شما دارای وزن و ابعاد زیادی هستند، بهتر است از نایلون‌هایی با حباب درشت برای بسته‌بندی آن‌ها استفاده کنید. همچنین برای بسته‌بندی اشیا کوچک‌تر از نایلون‌هایی با حباب‌های ریز باید استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

همانطور که متوجه شدید کاربرد اصلی نایلون‌های حبابدار محافظت از اشیا است. از این رو کارخانه‌جات تولیدی این نوع از پلاستیک‌ها تلاش می‌کنند تا مقاومت این محصول را تا جایی که ممکن است افزایش دهند. اگر شما نیز می‌خواهید با کمترین هزینه، وسیله مد نظر خود را عایق‌بندی و بسته‌بندی کنید می‌توانید از این محصولات استفاده کنید. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی در رابطه با نایلون‌های حبابدار در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما متشکریم. https://baranplastic.com/  09127009600

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز