خبرگزاری کار ایران

ایلنا از صف طولانی فروش خودرو در شیراز گزارش می دهد؛

سردرگمی خریداران و شرایط دشوار ثبت نام خودرو/کم در آمدها جایی برای ثبت نام ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۶۶۲

شرایط سخت و دشوار ثبت نام خودرو هر روز وارد یک فاز جدیدی می شود. در چند روز گذشته بعضی از نمایندگی های فروش شرکت مدیران خودرو در شیراز برای فروش اقساطی بعضی از محصولاتش افراد زیادی را پشت در نگه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز مراجعه افراد زیادی برای ثبت نام شرکت مدیران خودرو باعث شده تا بعضی از نمایندگی های این شرکت در شیراز در  نمایندگی را به روی مراجعه کنندگان ببندند و افراد برای ثبت نام و تکمیل فرم اولیه پشت در  بمانند.

متاسفانه شرایطی که نمایندگی ها برای فروش محصولاتشان اعلام می کنند بیانگر این موضوع است که افراد ضعیف جامعه تقریبا باید قید خرید خودرو را بزنند و این در حالی است که این شرکت ها برای ثبت نام اولیه به خریداران اعلام می کنند که در مرحله نخست لیست گردش حساب و میزان درآمد ماهیانه را عنوان کنند.

یکی از خریداران خودرو با اشاره به اینکه برای ثبت نام خودرو تقریبا به تمام نمایندگی ها در شهر شیراز مراجعه کردم، می گوید: بعضی از نمایندگی ها  به دلیل داشتن مشتری های زیاد خیلی پاسخ درستی به ما نمی دهند و عنوان می کنند فعلا فرم ثبت نامی را تکمیل کنید.

وی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه متاسفانه نمایندگی ها می گویند که اگر حساب بانکی مان گردش مالی زیادی نداشته باشد، نمی توانیم اقدام به خرید خودرو کنیم، می افزاید: شرایط روز به روز برای خرید خودرو و ماشین دار شدن در ایران دشوار می شود.

شرایط دشوار ثبت نام خودرو

گلزار فراعی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز هم با بیان اینکه در حال حاضر تمام نمایندگی های فروش خودرو زیر نظر اتحادیه هستند، می گوید: نمایندگی های فروش خودرو دیگر همانند گذشته اقدام به ثبت نام  و فروش  نمی کنند و  خریداران خودرو باید از طریق ثبت نام سایت اقدام به خرید  کنند.

وی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نمایندگی ها نقشی در فروش خودرو ندارند، می افزاید: اگرچه نمایندگی مدیران خودرو اقدام به ثبت نام با شرایط  اقساطی انجام می دهد  اما فروش خودروها  طبق شرایط  خاصی انجام می شود.

سردرگمی خریداران و شرایط دشوار ثبت نام خودرو/کم در آمدها جایی برای ثبت نام ندارند

وی با بیان اینکه متاسفانه من هم به عنوان رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو نتوانستم خودروهای این شرکت را ثبت نام کنم، ادامه می دهد: ثبت نام شرکت مدیران با یک شرایط خاص انجام می شود و خریداران باید برای پرداخت اقساط یک سری ضامن های معتبر و شرایط خاصی را انجام دهند.

فراعی با اشاره به اینکه شرایط ثبت نام خودروهای مدیران خودرو به قدری دشوار است که همه افراد نمی توانند عملیات ثبت نام را انجام دهند، بیان می کند:  به نظر می رسد نباید انتظار ثبت نام در شرکت مدیران خودرو را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه جهت ثبت نام خودروهای این شرکت تقریبا به تمام نمایندگی ها مراجعه کردم، بیان می کند: متاسفانه در بسیاری از اوقات تنها یک ساعت سایت برای ثبت نام باز است .

شرایط ثبت نام  برای افراد کم در آمد دشوار است

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با بیان اینکه با توجه به این شرایط ثبت نام خودرو برای افراد کم در آمد و ضعیف بسیار سخت و دشوار است، می گوید: در حال حاضر خرید خودرو برای مردم بسیار سخت شده  و اگر فردی امروز ماشین اش را فروخت فردا برای خرید همان   باید 50 میلیون تومان بیشتر هزینه کند.

وی با بیان اینکه حدود دو الی سه ماه است که هیچ خرید و فروشی انجام ندادیم و نمایشگاه های خودرو شیراز سوت و کور است، می افزاید: در شرایط فعلی مردم به هیچ وجه از خرید و فروش خودرو استقبال نمی کنند و کسی جرأت خرید و فروش خودرو را ندارد.

فراعی با بیان اینکه میزان تعطیلی نمایشگاه های خودرو در شیراز بسیار زیاد است، می گوید:  بعضا ماهانه حدود دو نمایشگاه اقدام به ابطال پروانه هایشان می کنند.

قیمت خودرو ها با در آمد قشر های کم در آمد همخوانی ندارد

نماینده شیراز و زرقان هم در ادامه با بیان اینکه تصمیم کمیسیون تلفیق مبنی بر ارائه خودروهای تولیدی و وارداتی از طریق بورس باعث نزدیکی قیمت بازار و کارخانه اتومبیل می شود، می گوید: قطعا این مهم سبب می شود که رانتی نصیب تولید کننده نشود و شرایط برای توسعه حمل و نقل عمومی مهیا شود.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه قطعا این تصمیم معقول و منطقی است که تصویب آن در صحن مجلس می تواند بخشی از مشکلات این حوزه را حل کند، می گوید: اگرچه خودرو سازها باید به سمت تولید خودرو ارزان حرکت کنند  اما  در این شرایط نیاز است تا دولت حمل و نقل عمومی را توسعه دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه در شرایط فعلی قیمت خودرو ها با در آمد قشر های کم در آمد همخوانی ندارد، می گوید: دولت باید در این شرایط اقدامات لازم را برای توسعه حمل و نقل عمومی در شهر ها و روستاها انجام دهد و دسترسی مردم را به حمل و نقل عمومی تسهیل کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز