خبرگزاری کار ایران

امدادرسانی هلال احمر به ۶ هزار نفر در برف و کولاک چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۴۰۶

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارش برف از روز 23 بهمن‌ماه تاکنون امدادگران جمعیت هلال احمر استان به 5932 حادثه دیده امدادرسانی کردند.

به گزارش ایلنا، مسعود مثنوی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای بارشها تا جمعه 28 بهمن ماه 44 حادثه شامل 25 حادثه برف و کولاک، 4 حادثه جاده‌ای و 10 حادثه ریزش آوار و 11 مورد سیل و آب گرفتگی و یک مورد کوهستان  توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شد.

مثنوی افزود: در ساعات اولیه بارش برف سنگین، کولاک و مه شدید، امکان امداد هوایی وجود نداشت و به صورت زمینی برای رهاسازی خودروها، امدادرسانی به مسافران در راه مانده و انتقال 9 مادر باردار به مراکز درمانی اقدام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از اعزام 155 تیم عملیاتی با حضور 558 امدادگر و نجاتگر به همراه 51 دستگاه آمبولانس به مناطق برف‌گرفته خبر داد و گفت: در این مدت 213 نفر اسکان اضطراری داده شدند و همچنین 14 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. مثنوی خاطر نشان کرد: طی 2 سورتی پرواز 658 بسته غذایی 72 ساعته، 840 تخته پتو ، 107 تخته موکت، 926 کیلو نایلون ، 660 بسته مواد غذایی یک ماهه، 1000 قرص نان ، 200 کیلوگرم خرما به مناطق تحت تاثیر بارش برف ارسال و توزیع شده است.

مثنوی در ادامه گفت: در طرح زمستانه جمعیت هلال احمر استان 22 پایگاه امداد و نجات این جمعیت شامل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و پایگاه موقت با تمام تجهیزات از جمله خودرو، آمبولانس و تجهیزات امدادرسانی و حضور 835 امدادگر و نجات‌گر شامل 176 نفر خواهر، 659 نفر برادر و 18 نفر عضو تیم ایثار آماده خدمات رسانی به مردم و حادثه دیدگان استان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز