خبرگزاری کار ایران

آماده‌باش هلال احمر برای احتمال وقوع سیل در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۸۵۲

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری از آمادگی 22 پایگاه و پست امداد و نجات و شعبه جمعیت هلال احمراستان چهارمحال و بختیاری در پی هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی در استان خبر داد.

ایرج کیانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در شهرکرد اظهار داشت: تلفن ۱۱۲(ندای امداد) به‌صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

وی افزود: پیرو پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر سطح نارنجی و قرمز در استان برای کلیه کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان ، آماده باش کامل اعلام شده است، همچنین هماهنگی لازم با ادارات ، مدیریت بحران شهرستان ها انجام شده است.

کیانی ضمن اشاره به آمادگی لجستیک جمعیت هلال احمر استان در صورت بارش احتمالی باران در برخی از شهرستان های استان خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر با 63 دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس ، خودروی ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی آماده خدمت به مردم گرانقدر استان هستند.

مدیرعامل هلال احمر استان با بیان اینکه حضور کارکنان، امدادگران، نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در سطح پایگاه ها و آمادگی کامل آن ها ضروری است افزود: حدود 510 نفر نیروی عملیاتی در قالب 42 تیم در سطح استان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده ها و محورهای کوهستانی هستند، سایر نیروهای داوطلب در خانه های هلال و کارکنان نیز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت نیاز با آمادگی کامل به کمک سایر نیروها خواهند رفت.

کیانی تاکید کرد: هموطنان و مسافرین برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه کنند.

وی به شهروندان، روستاییان و ساکنان در معرض خطر توصیه کرد: مردم از هرگونه تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب و سقوط اجسام و درختان جدا پرهیز کنند و فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیرضروری و به همراه داشتن تجهیزات در جاده‌های کوهستانی در شرایط کنونی ضروری و لازم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز