خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی آمریکا از دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه با کمک ایران، چین و کره شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۱۹۹

آمریکا امروز _پنجشنبه_ ابراز نگرانی کرد که با وجود تحریم‌ها ، روسیه همچنان از طریق واسطه‌هایی مانند ایران به تراشه‌ها و فناوری خارجی دسترسی دارد. 

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، تئا کندلر ، دستیار وزیر بازرگانی ایالات متحده در امور مدیریت صادرات به خبرنگاران در توکیو گفت که در بحبوحه تحریم‌های غرب، ولادیمیر پوتین برای تهیه کالاهای تحریم شده  به متحدانی مانند ایران، کره شمالی و چین روی آورده است .

کندلر گفت: اگر بتوانید شرکای ایران و کره شمالی را تصور کنید، روسیه به کشورهای دیگر روی آورده است تا خلأهای موجود در خرید خود را پر کند که ناشی از خروج محصولات ما از بازار روسیه است. 

وی با تکرار ادعای بی‌اساس غرب افزود: ما می دانیم که روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین برای کشتن غیرنظامیان استفاده می‌کند.

همچنین راب مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران هم در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی استفاده از پهپادهای ساخت ایران توسط روسیه شد.

وی در پیام خود نوشت: با وجود اینکه ایران مدام آن را انکار می‌کند، اما شواهد همچنان روی هم انباشته می‌شوند. پهپادهای ایران در منطقه و همچنین توسط روسیه در جنگ بیرحمانه علیه اوکراین استفاده می‌شود. 

این ادعاهای بی‌اساس در حالی مطرح می‌شود که این مساله بارها توسط مسئولا ایران و روسیه رد شده است و مقام‌های کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که ایران تنها تعداد محدودی پهپاد پیش از جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز