خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ گزارش داد:

پوتین، ناجی اردوغان در آستانه انتخابات آتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۱۱۹

بلومبرگ با انتشار گزارشی رئیس‌جمهوری روسیه را ناجی همتای ترک خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، حمایت «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه از «رجب طیب اردوغان»، همتای ترک خود در لحظه حساسی صورت گرفته است که آنکارا کمتر از یک سال قبل از انتخابات سراسری نیاز به ایجاد ثبات در اقتصاد دارد.

«اونور آنت»، نویسنده روزنامه بلومبرگ نوشت: «‌دیدار رؤسای جمهور، پوتین و اردوغان که هفته گذشته به مدت چهار ساعت در سوچی انجام شد، منجر به تفاهماتی شد که به ترکیه اجازه داد دلار را در ازای پرداخت بهای واردات گاز از روسیه حذف کند».

این نویسنده افزود: «این تحول جزئی برای ترکیه در پرداخت هزینه گاز روسیه، به ثبات لیر ترکیه و جلوگیری از موج های جدید افزایش قیمت منجر می‌شود. این در حالی است که چندی پیش ذخایر طلا و ارز ترکیه نیز به دلیل انتقال وجوه از شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه روس آتوم به شرکت تابعه ترکیه آکویو نیوکلر برای ساخت نیروگاه هسته‌ای ترکیه در سواحل مدیترانه افزایش یافته است».

بلومبرگ نوشت:‌ «آنکارا از پیوستن به تحریم‌های غرب علیه مسکو خودداری می‌کند، زیرا اردوغان می‌خواهد روابط اقتصادی خود را با روسیه تعمیق کند بدون اینکه باعث گسست کامل با متحدان سنتی ناتو شود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز