خبرگزاری کار ایران

پسکوف:

پوتین با اردوغان درباره رزمایش ناتو در ترکیه صحبتی نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۲۱۲

سخنگوی کرملین تاکید کرد که رئیس‌جمهوری روسیه با همتای ترک خود درباره رزمایش ناتو در ترکیه گفت‌و‌گو نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه درباره رزمایش ناتو در این کشور گفت‌و‌گو نکرده است.

پسکوف با بیان اینکه روسیه به خوبی از عضویت آنکارا در ناتو آگاه است، ادامه داد: «این موضوع مورد بحث قرار نگرفته است، هر رزمایشی با توجه فراوانی دنبال می‌شود، اما ترکیه در واقع یکی از اعضای ناتو است و ما به خوبی از آن آگاه هستیم».

وی پیشتر تصریح کرده بود که ناتو بر مقابله متمرکز است و گسترش این پیمان منجر به امنیت بیشتر در اروپا نخواهد شد.

پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: «ما بارها گفته‌ایم که ناتو، خود یک ابزار تیزی برای مقابله است نه پیمانی که صلح و ثبات را تضمین کند. البته گسترش ناتو به امنیت بیشتر قاره اروپا منجر نخواهد شد».

وی درباره ادعاهایی مبنی بر دعوت از روسیه در گذشته برای پیوستن به ناتو گفت: «من چنین اطلاعاتی ندارم، اما به یقین می‌دانم که طرف آمریکایی بارها درباره غیرممکن بودن این عضویت صحبت کرده است، در واقع، بر عکس گفته شد که درها بسته هستند، زیرا الحاق روسیه به ناتو اساسا غیرممکن است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز