خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی سمنان خبر داد ؛

هدف گذاری تولید و کاشت بیش از 1 میلیون اصله نهال برای سال آینده در سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۱۷۲

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان در راستای طرح ملی تولید یک میلیارددرخت در کشور، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تولید و کاشت 1 میلیون و 600 هزار نهال در مدت یک سال آینده در این شهرستان هدفگذاری شده‌ است.

به گزارش ایلنا، محمد علی رضائی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان  با یادآوری کاشت 1 میلیون و 600 هزار اصله نهال در راستای طرح ملی تولید 1 میلیارد درخت در کشور افزود: مهم ترین بخش در اجرای این طرح نشر آگاهی و اطلاع رسانی است که باید با افزایش آگاهی عمومی در جامعه زمینه حضور هرچه بیشتر مردم و دستگاه‌های اجرایی در این طرح فراهم شود .

وی اظهار کرد: انواع گونه‌های سازگار با آب و هوای استان سمنان در نهالستان شهید عموزاده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان تولید می‌شودکه شامل سنجد ، سپیدار ، کاج ، انواع سرو ، اقاقیا ، زبان گنجشک و ارغوان می باشد ودر هفته منابع طبیعی و آبخیزداری باشعار" درخت برای زندگی با هم بکاریم برای ایران سرسبز – ایران قوی " در بین هم استانیها و دستگاهای اجرایی از جمله شهرداریها و سازمان فضای سبز، سازمان همیاری و شهرداریها، شرکت شهرک صنعتی، دانشگاهها،  معادن  و اداره زندان توزیع می گردد.  

رضائی گفت: کاشت درخت و جلوگیری از قطع یا نابودی آن در کشور‌های جهان از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا کاهش میزان درختان، زندگی را با خطر روبرو می‌سازد و این امری است که تمام کارشناسان و انسان‌ها به آن پی برده اند؛ از این رو مردمان سراسر دنیا متناسب با نوع آب و هوای منطقه خویش در تمام روز‌های مناسب سال اقدام به کاشت درخت می‌کنند و بسیاری از آن‌ها هزینه های کلانی را به این امر و حفاظت از درختان و جنگل‌ها اختصاص می‌دهند . 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان  ادامه داد: کاشت نهال تنها راه عبور کشور از وضعیت فعلی، چالش های محیط زیستی، مدیریت آلودگی صنایع و حمایت از گونه‌های جانوری و گیاهی در کشور و استان سمنان به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز