خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در کرج:

افزایش سن جمعیت و کاهش نیروی انسانی، جریان اقتصادی را در کشور تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۰۸۴

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: کمبود نیروی انسانی کار و عدم توجه به مسئله جوانی جمعیت، جریان اقتصادی و اشتغال کشور و تولید را تهدید می کند لذا باید تدابیری اندیشید تا در آینده با بحران نیروی انسانی نیازمند تولید مواجه نشویم.

به گزارش ایلنا از البرز، محمد چکشیان با حضور در چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر و اولین جشنواره تجلیل از واحدهای فعال اقتصادی در زمینه مسئولیت اجتماعی که با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین موانع تولید، موضوعات مربوط به معضلات فرهنگی به ویژه فرهنگ کار و کارآفرینی است. تنبلی و دنبال کارهای بی دردسر بودن، خطرناپذیری و تن ندادن به جوهره کار و تلاش از جمله آنهاست. یکی از رسالت های کارآفرینان در حوزه مسئولیت اجتماعی، ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی و تولید است که نقش جدی و تعیین کننده ای در رشد بهره‌وری و پیشرفت اقتصادی خواهد داشت.

چکشیان در ادامه گفت: مولفه هایی چون وجدان کاری، مسئولیت پذیری، تعاون و مشارکت اجتماعی و مفاهیمی مثل کارآفرینی نوآوری و خلاقیت از موضوعاتی هستند که با پرداختن و ترویج آنها شاهد تاثیرات جدی در رشد و بهره وری و پیشرفت اقتصادی خواهیم بود. نهضت مهارت آموزی یکی از موضوعات مورد توجه در ایجاد فرصت های شغلی و اشتغال پذیری است. ارتقاء فرهنگ و منزلت کار و جایگاه آن در جامعه در گرو جریان مهارت آموزی است.

وی با اشاره به موضوع مهم جوانی جمعیت گفت: کمبود نیروی انسانی کار و عدم توجه به مسئله جوانی جمعیت، جریان اقتصادی و اشتغال کشور و تولید را تهدید می کند و به نظر می رسد یکی از امورات مسئولیت های اجتماعی کارفرمایان و کارآفرینان در بحث پرداخت های معیشتی و قانونی مربوط به فرزندآوری و در کنار آن کمک به ترویج فرهنگ جوانی جمعیت است تا در آینده با بحران نیروی انسانی و جمعیت جوان نیازمند تولید مواجه نشویم.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: در یک موقعیت حساس از یک طرف باید به فکر عملکرد اثربخش و کارا در مجموعه‌های خصوصی و یا حتی دولتی باشیم و از طرف دیگر هم باید روایت درستی از این عملکرد را ارائه کنیم. جنگی که با آن مواجه هستیم جنگ روایت هاست، نگاه خوشبینانه به آینده مبتنی بر داده های درست و واقعی برای مجموعه های اقتصادی، تولیدی و صنعتی و حتی دولتها بر اساس تجربیات گذشته عامل مهم حرکت مجموعه هاست. در این شرایط جهاد تبیین و روایت پیروزی کارآفرینان در فضای تولید و اقتصادی، برای همگان امید بخش خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز