خبرگزاری کار ایران

برطرف کردن نیازهای مردم با تخصیص اعتبار و افزایش سرانه‌ها در منطقه منفصل توس

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۰۳۳

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس گفت: مدیریت شهری در دوره ششم در تلاش است با تخصیص اعتبار و افزایش سرانه ها در منطقه منفصل توس، نیازهای جمعیت ۱۲۰ هزار نفری منطقه را فراهم کند.

به گزارش ایلنا از مشهد، مجید طهوریان عسکری در این خصوص اظهارداشت: منطقه منفصل توس معروف به بلوار شاهنامه مشهد از ورودی بزرگراه پیامبر اعظم (ص) آغاز می‌شود و تا آرامگاه فردوسی ادامه دارد و مساحتی بالغ بر ۲ هزار کیلومتر مربعی را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه منطقه منفصل توس به عنوان ناحیه ۳ منطقه ۱۲ شهرداری مشهد محسوب می‌شود، افزود: طرح تفصیلی مشهد پس از ۱۵ سال، آماده و تایید نهایی و برای اجرا، ابلاغ شد و در طرح‌های تفصیلی شهر مشهد فقط دو بخش، یکی بخش قرقی - مهرگان و دیگری بخش بلوار شاهنامه و منطقه منفصل توس به باقی مانده است.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس ادامه داد: طرح تفصیلی قرقی- مهرگان تقریبا در مراحل نهایی است و در مورد طرح تفصیلی محدوده توس، امیدورایم بتوانیم تا تابستان سال ۱۴۰۲ طرح تفصیلی بخش جنوبی این منطقه را به تصویب برسانیم.

طهوریان عسکری بیان کرد: این روزها به دلیل وجود شهرک صنعتی در بزرگراه آسیایی و مجموعه پیامبر اعظم (ص) و ویلاسازی‌های گسترده در این محدوده، گره های ترافیکی زیادی را در ساعات مختلف روز شاهد هستیم.

وی گفت: پیش‌بینی ما برای حل مشکل ترافیک این منطقه، ساخت ۴ دوربرگردان همسطح یا غیر‌همسطح در حدفاصل محدوده مهدیه و شهرک‌صنعتی است که امیدواریم با توجه به مطالعات و بررسی‌های انجام شده بتواند گره های ترافیکی این محدوده را باز کند.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس تصریح کرد: پیش‌بینی شده است یکی از دروازه های ورودی شهر مشهد، محدوده بلوار شاهنامه باشد که امیدواریم در سال‌های آینده با تکمیل شدن مطالعات، مردم در زمینه ترافیک در بلوار شاهنامه و بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشکلی نداشته باشند.

طهوریان عسکری اظهار کرد: در طرح تفصیلی محدوده بلوار شاهنامه و منطقه منفصل توس پیشنهاد ما به کارشناسان، افق جمعیتی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفری بوده و با این عدد و ارقام در تکمیل طرح تفصیلی، سرانه های خوبی پیش‌بینی خواهد شد.

وی افزود: ما در بلوار شاهنامه و محدوده توس، زمینی در تملک شهرداری مشهد نداریم و پس از تصویب طرح تفصیلی باید با بزرگ مالکان وارد مذاکره شویم و سهم سرانه های ورود به محدوده های شهری را از بزرگ مالکان اخذ کنیم و آنها را به فضاهای خدماتی برای مردم تبدیل کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس بیان کرد: برای امسال پیش‌بینی شده در چهار هسته بزرگ جمعیتی بلوار شاهنامه، ۴ زمین حداقل هزار متری تملک شود تا بتوانیم با ساخت ۴ پارک محلی، مردم منطقه را از خدمات حوزه فضای‌سبز بهره‌مند کنیم.

طهوریان عسکری تصریح کرد: امسال برای تملک یک زمین ۱.۲ هکتاری در حال رایزنی هستیم تا بزرگترین مجموعه ورزشی بلوار توس و بلوار شاهنامه را که شامل دو سالن سرپوشیده بزرگ و تعدادی زمین روباز برای والیبال و بسکتبال و چمن مصنوعی هم برای فوتبال، احداث شود و به بخشی از نیاز ورزشی منطقه هم پاسخ داده شود.

وی گفت: سرانه های آموزشی و فرهنگی، استانداردهایی دارد که در طرح‌های تفصیلی با توجه به جمعیت هر منطقه این استاندارد‌ها رعایت می‌شود؛ در حوزه فرهنگی در منطقه منفصل توس بالغ بر ۱۵ مسجد بزرگ داریم و نگاه ما در حوزه فرهنگی، توسعه مساجد هست و اعتبارات خوبی هم امسال و سال آینده در این زمینه پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس ادامه داد: در حوزه سرانه های آموزشی هم کمبود‌هایی در این منطقه وجود دارد که در اصل باید با همکاری مجموعه آموزش و پرورش این کمبود‌ها برطرف شود اما هنرستان بلوار شاهنامه در حال تکمیل است و سال آینده تحصیلی، این هنرستان به مجموعه های آموزشی محدوده بلوار شاهنامه اضافه می‌شود و اگر بتوانیم با کمک آموزش و پرورش یک مدرسه دوره دوم پسرانه هم در محدوده بلوار شاهنامه ایجاد کنیم، می‌توان گفت سطح سرانه آموزشی به سطح مطلوبی رسیده است.

طهوریان‌عسکری افزود: امسال برای اولین بار تا امروز، ۱۷۰ میلیارد ریال در خیابان‌های اصلی و فرعی محدوده شاهنامه که اعضای شورای اجتماعی محلات تعیین کرده بودند، آسفالت شد و این عدد نسبت به سال‌های قبل بی‌نظیر بوده و پیش‌بینی کردیم این عدد تا پایان سال مالی شهرداری به ۳۰۰ میلیارد ریال برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز