خبرگزاری کار ایران

همزمان با آغاز هفته حمل و نقل انجام گرفت؛

طرح آموزش فرهنگ ترافیک در ۵۰۰ مدرسه کلانشهر شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۶۳۲

طرح «آموزش فرهنگ ترافیک» در ۵۰۰ مدرسه کلانشهر شیراز همزمان با آغاز هفته حمل و نقل برگزار شد.‌

به گزارش ایلنا، استاندار فارس در این آئین گفت: برای  داشتن کشور و شهر فرهنگی و خوب راهی جز ارتقای فرهنگ نداریم.

محمد هادی ایمانیه افزود: ایجاد بزرگراه جاده  پل و... به جای خود، اما  اصل ما ارتقای فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در کشورهای خارجی که جلب توجه می کند میزان نظم در رانندگی است، بیان کرد: واقعیت این است که اگر یک خارجی وارد کشور و شهر ما می شود چه نگاهی خواهد داشت آیا این نگاه ویژه است یا این نگاه مختل می شود؟

استاندار فارس تصریح کرد: نگاهی که شورا و شهرداری شیراز به این مقوله دارد را باید قدر بدانیم و سازمان آموزش و پرورش که سازمان پویا با ۹۰۰ هزار دانش آموز و ۷۰ هزار کادر و دبیر و معلم است نشان دهنده پتانسیل بالا برای این است که فرهنگ زندگی کردن را با فرهنگ اسلامی منطبق کنیم.

ایمانیه افزود: آنچه در ارتباط با خوبی است در متن اسلام است و  هرجا رد آن نیست بدانیم که خلاف اسلام است و همچنین کشور ایران نیز خود دارای سابقه تمدنی است و این موضوع نشان دهنده جایگاه فرهنگی ماست.

فرهنگ ترافیک زیرشاخه ای از فرهنگ شهروندی است

در ادامه شهردار شیراز  با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ ترافیک و حمل نقل مشکل عمده است، عنوان کرد: از بودجه ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیاردی  شهرداری شیراز ۸۵ درصد آن نزدیک ۱۳ هزار میلیارد تومان  بودجه عمرانی است که بیش از ۷۰ درصد آن صرف مسائل حمل و نقل و ترافیک می شود.

محمد حسن اسدی  بیان کرد: هر اقدام و کاری  که صورت می گیرد باید در  راستای تسهیل تردد و رفت آمد مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه با افزایش جمعیت شهرها مسائل و مشکلات آنها بیشتر می شود، به مدل های مختلف حمل و نقلی اشاره و عنوان کرد:  در شهرها به دلیل جمعیت بالا، تورم، گرانی و مشکلات ورود تجهیزات و واگن و... با مشکلاتی روبه رو هستیم اما با همت شهرداری شیراز و حمایت شورا سعی در حل مشکلات داریم و امید است که برطرف شود.

اسدی با یادآوری  بیست وششم آذر ماه، روز حمل و نقل  گفت:  عملیات اجرای فاز دو خط دو مترو از میدان آزادی تا فضیلت با ۳ ایستگاه توسط قرارگاه خاتم  اجرا می شود که لایحه آن تقدبم شورا شده است و  ظرف ۳۰ ماه به انتها و بهره برداری می رسد .

شهردار شیراز بیان کرد: اعتبار فاز دو خط ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد است که شامل مترو از قهرمانان و ایستگاه امام حسین می شود.

اسدی با اشاره به فرهنگ ترافیک و شعار «شیراز شهر فرهنگ شهروندی» تصریح کرد: فرهنگ ترافیک زیرشاخه ای از فرهنگ شهروندی است و الفبای فرهنگ ترافیک حرکت بین خطوط، خط کشی معابر و ... است و باید شیراز را به عنوان شهرفرهنگی محقق و عملیاتی کنیم.

 سامانه هوشمند اتوبوسرانی تحت عنوان BMS رونمایی می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز با اشاره به اضافه شدن ٢٤ دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی حمل و نقل شیراز در آخرین روز از هفته حمل ونقل  گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون ١٤٧ دستگاه اتوبوس خریداری شده که به تدریج به ناوگان اضافه می‌شود.

هادی شه‌دوست با اشاره به اینکه حدود ٤٠٠ دستگاه اتوبوس در این کلانشهر نیازمند بهسازی و نوسازی است، خاطرنشان کرد:  نوسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در شیراز تا پایان سال ۱۴۰۳ را در دستور کار داریم و هم اکنون ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر شیراز در حال فعالیت هستند که تا پایان امسال ٥٠ دستگاه از آنها نوسازی می شود.

شه‌دوست با اشاره به آغاز بهره‌برداری از فاز یک خط ۲ مترو در آینده نزدیک، گفت: عملیات اجرایی برای احداث فاز ۲ خط دوم قطار شهری در این کلانشهر از فلکه گاز به سمت میدان کلبه، آغاز می‌شود.

وی با اشاره به  آغاز ساخت ساختمان شماره گذاری شماره ٢ شیراز در فضایی به متراژ ٤١٥ متر مربع در این هفته اظهار کرد: در راستای هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل، روز شنبه ٢٦ آذرماه جاری از سامانه هوشمند اتوبوسرانی تحت عنوان BMS رونمایی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: از طریق این سامانه که برای نخستین بر در کشور اجرایی می‌شود، یک اپلیکشن در اختیار شهرندان قرار می‌گیرد که می توانند زمان حرکت و رسیدن اتوبوس در ایستگاهها را مشاهده کنند.

همچنین علی اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز گفت: ارتقای فرهنگ شهروندی ضرورتی است که باید به تمام معنا  آن را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مهم ترین راهبردی که شورای ششم و کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا دارد به ثمر رساندن کارها و پروره های ترافیکی بر زمین مانده است.

به گفته سلطانی کار علمی کردن در حوره حمل و نقل نیز در دستور کار است و دراجرای تقاطع ها، راه های دسترسی و  رینگ های پیرامون شهر شیراز اقدامی جز اقدام علمی نمی کنیم و جزء ارکانی است که شورا در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز