خبرگزاری کار ایران

در شورای شهر تهران مطرح شد؛

رفع گره‌های ترافیکی تا بیش از 10 میلیارد هزینه دارد

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۴۲۱

یک فوریت طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره‌های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه‌ها در شورای شهر تهران رای نیاورد و به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران بررسی یک فوریتی طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره‌های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه‌ها در صحن شورا رای نیاورد.

براساس این طرح قرار بود شهرداری تهران مکلف شود با همکاری راهنمایی و رانندگی شهر تهران ضمن شناسایی گره‌های ترافیکی و نواقص هندسی بزرگراه‌ها و معابر درون‌شهری با اولویت نقاط شناسایی شده از محل بند ج تبصره 22 بودجه مصوب سال 96و سایر ردیف‌های بودجه سال 96 و بودجه سال آینده اقدامات لازم در جهت اصلاح هندسی و رفع گره‌های مذکور را به عمل آورد و گزارش عملکرد این مصوبه هر شش ماه یک بار به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

در ادامه جلسه محسن آقایی؛ معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مخالفت با لزوم این طرح از اعضای شورا خواست به این معاونت اعتماد کند. وی گفت: قبلا 92 نقطه شناسایی شده‌است. برخی از این اصلاحات قابلیت اجرا ندارند و اجرای برخی به صلاح نیست. این موارد ذکر شده در این طرح قبلا بررسی، مطالعه و دسته‌بندی شده‌اند 19 مورد قابلیت اجرا دارند 16 مورد غیرقابل اجرا هستند و بقیه نیز نیاز به مطالعه دارند.

او ادامه داد: در این زمینه اقدامات کافی صورت گرفته است و شما باید به سازمان حمل و نقل و ترافیک اعتماد کنید چراکه بسیاری از کارها را عمیق‌تر از راهور انجام می‌دهد.  برخی بزرگراه‌ها دارای سه لاین و برخی تا هفت لاین عبوری دارند.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه نیاز به این طرح برطرف شده است، افزود: رفع این گره‌های ترافیکی گاه بیش از 10میلیارد هزینه دارد با توجه به اینکه اولویت ما حمل و نقل عمومی است و نه خودرومحوری چه دلیلی دارد چندین میلیارد هزینه این مساله کنیم. در ادامه طرح به رای گذاشته شد و فوریت آن رای نیاورده و به کمیسیون مربوطه یعنی کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک ارجاع شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز