خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

شهرداری با توسعه حمل‌ونقل عمومی، حوادثرانندگی را کاهش دهد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۱۵

براساس مصوبه دولت اتوبوس‌هایی که عمر آن‌ها از حدود ۶ - ۷ سال گذشته باشد، فرسوده تلقی می‌شوند / اگر اتوبوسی مشکل ایمنی داشته باشد شهرداری نباید اجازه تردد در شهر را به آن بدهد، در مورد اتوبوس‌های فرسوده نیز شورا مصوب کرده که سالانه ۴۰۰ دستگاه از آنها بازسازی شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ارتباط با نقش شهرداری در کاهش تصادفات گفت: تخصیص بودجه و اجرای به موقع برنامه‌ها در زمینه توسعه حمل ونقل عمومی از سوی شهرداری می‌تواند باعثکاهش ترافیک و در نتیجه کاهش حوادثرانندگی شود.

محسن سرخو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد نقش شهرداری تهران در ایمنی حمل و نقل و کاهش آمار تصادفات گفت: نقش شهرداری‌ها در بحثفرهنگ‌سازی و آموزش به شهروندان نقش مهمی است که باید در راستای انجام این وظیفه توجه داشته باشند که اقداماتی موازی با فعالیت دستگاه‌های متولی فرهنگ عمومی همچون وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات انجام ندهند.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ترویج فرهنگ ترافیک، ارتباط صحیح مردم با شهرداری‌ها و پیشگیری از تخلفات در مراکز شهرداری از جمله موضوعات ویژه‌ایست که شهرداری باید در برنامه‌های خود برای کاهش تخلفات و حوادثداشته باشد.

سرخو در ادامه با اشاره به عدم تناسب معابر شهر با حجم ترافیک اظهار کرد: اتلاف وقت مردم در ترافیک طاقت فرسا و خسته کننده سبب می‌شود که به محض باز شدن راه برخی رانندگان با سرعت غیرمجاز شروع به حرکت کنند و یا اینکه خستگی ناشی از ترافیک سبب کاهش دقت آنها در رانندگی شود، به همین علت تخصیص بودجه و اجرای به موقع برنامه‌ها در زمینه توسعه حمل ونقل عمومی از سوی شهرداری می‌تواند باعثکاهش ترافیک و در نتیجه کاهش حوادثرانندگی شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه صنایع تولید خودروهای شخصی و عمومی نیز باید ایمنی خودروهای عمومی در وهله اول و بعد از آن خودروهای شخصی را در نظر داشته باشند؛ گفت: ما در تهران بحثمعاینه فنی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و از آنجایی که سه و نیم میلیون جابجایی از مجموع بیست و دو میلیون جابجایی روزانه خودرو در شهر تهران از سوی خودروهای غیر ساکن در تهران است، بحثمعاینه فنی در شهر‌های اطراف نیز اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه براساس اطلاعات شورای شهر تهران مراکز کنترل معاینه فنی در شهرهای اطراف از دقت بالایی برخوردار نیستند؛ افزود: این مسئله باید به صورت جدی پیگیری شود، بنابراین از شوراهای شهر و شهرداری‌های اطراف تهران در خواست می‌کنیم که به صورت جدی به این بحثبپردازند تا شاهد تردد خودروهای حادثه ساز در سطح شهر نباشیم.

سرخو در پاسخ به این سوال که اتوبوس‌های فرسوده تا چه میزان می‌توانند در حمل ونقل عمومی خطرساز باشند، گفت: براساس مصوبه دولت اتوبوس‌هایی که عمر آن‌ها از حدود ۶ - ۷ سال گذشته باشد، فرسوده تلقی می‌شوند اما این مسئله به آن معنا نیست که مشکل ایمنی دارند.

وی افزود: اگر اتوبوسی مشکل ایمنی داشته باشد شهرداری نباید اجازه تردد در شهر را به آن بدهد، در مورد اتوبوس‌های فرسوده نیز شورا مصوب کرده که سالانه ۴۰۰ دستگاه از آنها بازسازی شود به طوری که در برنامه پنجم دو هزار دستگاه اتوبوس به طور کامل بازسازی و تعمیرات اساسی می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز