خبرگزاری کار ایران

کلید لمسی هوشمند چگونه کار میکند ؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۵۵۷

در خانه های هوشمند آیتم های مختلفی وجود دارد که هر کدام نحوه ی کار متفاوتی دارند و البته نحوه نصب و راه اندازی آنها نیز بسیار متفاوت است .

کلید لمسی هوشمند در تجهیزات هوشمند سازی خانه یکی از مهم ترین و محبوب ترین بخش ها به حساب می آید . اکثر افرادی که شروع به هوشمندسازی می کنند با کلید لمسی وارد دنیای هوشمند می شوند زیرا به طور کلی نورپردازی و کنترل نور از محبوبیت بالایی برخوردار است . کلید های لمسی هوشمند به دلیل مرتبط بودن با نورپردازی بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند .

کلید هوشمند چه مشخصاتی دارد ؟

امروزه اکثر کلید های برق در منازل ، مکانیکی هستند و به صورت سنتی با تغییر وضعیت پل روی کلید ، دو نقطه در سیم کشی ساختمان به هم متصل شده و یا اتصال آن قطع شده که این امر منجر به روشن و یا خاموش شدن لامپ ها و یا سرخط های متصل به کلید می شود . سالهاست که این کلید ها با رنگ ها و مدل های مختلف در منزل و محل کار همه ی ما جا خشک کرده . اما امروزه نسل جدیدی از کلید ها تولید شده که تنها با لمس نقطه ای از صفحه کلید  ، عمل روشن و خاموش شدن انجام میشود . در واقع یک چیپ الکترونیکی خازنی قوی در پشت شیشه کلید قرار دارد که با تشخیص انگشت تغییر ولتاژ داده و سیگنال داده را برای میکرو کنترلر موجود در کلید ارسال کرده و بر اساس آن خروجی رله مربوط به روشنایی فعال شده که در نهایت این فرایند ، لامپ متصل به خروجی کلید روشن و یا خاموش می شود . این عملیات پیشرفته در کسری از ثانیه انجام میشود و گاهی سرعت عملکرد کلید لمسی با کلید سنتی تفاوتی ندارد . اما واقعا کلید لمسی هوشمند چه دستاوردی برای خانه دارد ؟

می توان اینگونه موضوع را باز کرد که کلید های لمسی هوشمند تنها این قابلیت را ندارند که بجای تغییر وضعیت پل کلید سنتی ، با لمس دست تشخیص دهند و فرمان روشن و یا خاموش شدن را صادر کنند . بلکه قابلیت های مهم تری نیز در این کلید ها گنجانده شده است . یکی از مشخصه های بارز کلید های لمسی هوشمند کنترل از راه دور آنها توسط گوشی موبایل است . از طریق پروتکل های ارتباطی مختلف مانند وای فای ، زیگبی و یا دیگر بستر های موجود . برخی از این پروتکل ها برای ما آشنا هستند مانند wifi که تمام گوشی های هوشمند و تبلت ها و حتی تلویزیون ها نیز از این طریق به اینترنت متصل میشوند . دیگر پروتکل های معرفی شده نیز مانند زیگبی مخصوص تجهیزات هوشمند هستند . تمامی این بستر های ارتباطی به صورت بیسیم هستند و این نوید را به ما می دهند که تجهیزات هوشمند مانند کلید لمسی به صورت بیسیم به اینترنت متصل شده و سیم کشی و تخریب دیوار حذف میشود . به زبان ساده تر یعنی برای نصب و راه اندازی کلید های لمسی هوشمند نیازی به تغییر در سیم کشی فعلی نیست و به راحتی کلید های جدید هوشمند بجای کلید های قدیمی سنتی قرار میگیرند .

کلید لمسی هوشمند چگونه کار میکند ؟

چگونه کلید لمسی هوشمند از راه دور قابل کنترل است ؟

یکی از مشخصه های کلید های لمسی این است که شما در هر جای دنیا که باشید دسترسی به کلید را از طریق گوشی موبایل دارید . اما این عمل چگونه انجام میشود . در واقع کلید لمسی هوشمند متصل به برق شما در خانه از طریق پروتکل های ارتباطی معرفی شده به مودم منزل به صورت بیسیم متصل است . مودم با ارتباط اینترنتی این کلید را به سرور مخصوص خود متصل میکند . سرور مخصوص کلید های لمسی هوشمند این ارتباط را به گوشی شما میرساند و با نصب نرم افزار مربوطه به عنوان راه دسترسی به تجهیزات هوشمند اکان کنترل آن را به ما می دهد . به طور خلاصه ، ارتباط در فضای ابری ایجاد شده در اینترنت این دسترسی را به کاربر میدهد که این فرایند مبتنی بر تکنولوژی اینترنت اشیا بوده . امروزه شرکت های بزرگی در این زمینه فعالیت میکنند و در آینده ای نه چندان دور تمامی وسایل منزل به همین سبک از راه دور قابل کنترل خواهند بود .

برند های معتبر کلید لمسی هوشمند در ایران

با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم های موجود در ایران ، بسیاری از برند های معتبر دنیا و فعال در زمینه تولید تجهیزات هوشمند در ایران نماینده ای ندارند و فروش مستقیمی وجود ندارد . اگر هم به سختی امکان تهیه این تجهیزات باشد با قیمت بسیار بالایی روبرو خواهیم شد . اما برخی از شرکت های موجود در ایران مانند شرکت خانه هوشمند استر اسمارت نیاز موجود در بازار را به درستی شناسایی کرده و برای تهیه محصولات با کیفیت اقدام کرده . برند های معتبری که در فروشگاه آمازون جز پرفروش ها هستند .

  1. کلید لمسی هوشمند برند TUYA دارای تنوع بسیار بالا . کلید های لمسی تک پل تا 12 پل مناسب سلیقه افراد مختلف . در رنگ بندی های متنوع . ابعاد مناسب قرارگیری در قوطی کلیدهای استاندارد ایران
  2. کلید لمسی هوشمند SONOFF دارای پروتکل های ارتباطی مختلف از جمله بلوتوثی و WIFI و حتی فرکانس 433MHz جهت استفاده با ریموت . رنگ بندی مختلف و مناسب تمامی سلیقه ها . قابل اجرا بر تمام قوطی کلید های استاندارد ایران
  3. کلید لمسی هوشمند orvibo برقراری ارتباط از طریق پروتکل زیگبی . با داشتن سرور مرکزی بدون نیاز به اینترنت هم قابل استفاده است . در رنگ بندی های مختلف و طرح های متنوع . مناسب قوطی کلید های استاندارد ایران .

کلید لمسی هوشمند چگونه کار میکند ؟

خانه هوشمند استر اسمارت با کادری جوان و متخصص با بیش از 5 سال سابقه کار در زمینه هوشمندسازی ارائه دهنده بهترین برند های کلید لمسی هوشمند در ایران است . تمای تجهیزات هوشمند به صورت یکپارچه توسط این مجموعه قابل اجرا است و مشاوره و پشتیبانی شرکت خانه هوشمند استر اسمارت به صورت رایگان است .

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز