خبرگزاری کار ایران

کارگردان «غریب» در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

شهید بروجردی واقعاً شخصیتی مسیح‌گونه داشت/ از «نبرد الجزایر» الگو گرفتیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۱۴۲

محمدحسین لطیفی با اشاره به اینکه در به تصویر کشیدن شخصیت شهید بروجردی پرداخت غلوآمیزی صورت نگرفته، تأکید کرد: ایشان واقعاً همینطور بودند، همه کسانی که شهید بروجردی را از نزدیک می‌شناسند، او را دوست دارند.

محمدحسین لطیفی کارگردان سینما که امسال فیلم سینمایی «غریب» را در بخش سودای سیمرغ چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر دارد، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره ساخت فیلمی راجع به شهدا گفت: فیلم ساختن درباره قهرمانان ملی همیشه جذاب و حائز اهمیت است اما مهم این است که ما فیلم‌هایی بسازیم که در عین روایت قصه یک قهرمان، شخصیتی بسازند که پایش روی زمین باشد و مخاطب بفهمد که او از جنس خودش است و بتواند آن را باور کند و با او همراه شود.

لطیفی در پاسخ به این پرسش که در پرداختن به شخصیت شهید بروجردی در فیلم «غریب» چقدر به این مسئله توجه داشته و تلاش کرده که این شخصیت واقعی و باورپذیر باشد، گفت: شخصیتی که در فیلم «غریب» از شهید بروجردی می‌بینید اصلاً غلو شده نیست، ایشان واقعاً کاراکتری مسیح‌گونه داشتند و برای شناخت دقیق‌تر او بهتر است به سراغ کسانی بروید که او را دیده‌اند و با او ارتباط داشته‌اند. او فقط عاشق داشت و به غیر از دشمنانش همه او را دوست داشتند، او همواره لبخند به لب داشت و من به بابک حمیدیان گفته بودم که لبخند را فراموش نکند. من اصلاً تلاشی برای آسمانی جلوه دادن این شخصیت نداشتم و اصلاً بلد نیستم چنین کاری انجام دهم، این شخصیت واقعاً همینطور بوده است.

وی درباره تکیه کلامی که کاراکتر شهید بروجردی بارها در فیلم «غریب» استفاده می‌کند، گفت: جمله "صبور باش، صبور باش" واقعاً تکیه کلام شهید بروجردی بوده و این جمله اصلاً ساخته و پرداخته ذهن نویسنده نبوده است.

کارگردان فیلم سینمایی «غریب» درباره الگو گرفتن از فیلم «نبرد الجزایر» جیلو پونته کوروو در ساخت این فیلم که در بخشی از آن هم اشاره‌ای به این اثر می‌شود، گفت: ما در «غریب» دو بار به دو فیلم سینمایی اشاره می‌کنیم. یک بار به فیلم «محمد رسول‌الله» اشاره می‌شود، در سکانسی که در آپارات باز است و این دیالوگ گفته می‌شود که " محمد (ص) از راه دل‌ها وارد می‌شود" و اشاره‌ای هم در قسمتی از فیلم به «نبرد الجزایر» می‌شود.

وی افزود: واقعیت این است که تا حدودی در بخش‌هایی حال و هوای «غریب» در موقعیت به «نبرد الجزایر» نزدیک است و قطعاً الگو گرفته‌ایم ولی از یک منظر دیگر می‌توان گفت که این اشاره‌ها به شخصیت واقعی شهید بروجردی بی ارتباط نبوده و ما اینچنین ادای دینی به شهید بروجردی داشتیم چرا که ایشان خیلی سینما را دوست داشت.

لطیفی در پایان درباره نظر خانواده شهید بروجردی درباره فیلم سینمایی «غریب» گفت: قطعاً نظر خانواده شهید بروجردی برای ما اهمیت زیادی داشت. خانواده ایشان فیلم را به تازگی دیده‌اند و وقتی نظر مثبت همسر و دختر ایشان را شنیدم برایم بسیار خوشایند بود و امیدوار شدم که توانسته‌ام تا حدی به این ایشان ادای دین کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز