خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس:

فروش مازاد آب کشاورزان اقدامی اشتباه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۹۲۵

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: فروش مازاد آب کشاورزان از اساس کاری اشتباه است؛ زیرا صاحب چاه، صاحب آب نیست بلکه آب برای انفال و زمین بوده و باید از آن برای کشت و آبادانی استفاده شود و نباید سرنوشت انفال را به دست اشخاص داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لطف الله سیاهکلی در نشست ستاد زراعت استان قزوین که شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات باغستان برگزار شد، گفت: استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان در نشست‌های تخصصی به تصمیم‌گیری‌های کاربری کمک می‌کند و در مجلس هم از تمام ایده‌ها در حوزه‌های مختلف ازجمله برای بهبود کشاورزی استفاده می‌کنیم.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس درباره بازار آب عنوان کرد: فروش مازاد آب کشاورزان از اساس کاری اشتباه است، باید توجه داشت که نباید سرنوشت انفال را به دست اشخاص داد و رویکرد خرید آب اشتباه است.

این مسئول بیان کرد: اگر بازار آب به معنای فروش آب به دیگران باشد، اشتباه بوده و نیاز به بازنگری دارد، چرا که صاحبان چاه‌ها قرار نیست اختیار آب را داشته باشند، آب برای دشت قزوین است و باید برای کشت محصولات مورد استفاده قرار گیرد.

وی درباره ادوات کشاورزی هم گفت: برای حل کمبود تراکتور برای کشاورزی با مدیرعامل تراکتورسازی ایران صحبت شده تا در قزوین حضور پیدا کند تا با افزایش سهمیه این مشکل شود.

سیاهکلی ادامه داد: با گذشت چهار دهه، در حوزه سم و کود هنوز وابسته به خارج هستیم و نتوانسته‌ایم این موارد را تولید کنیم که باید پرسید چرا این اتفاق افتاده و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی توجه به الگوی کشت و مدیریت آب از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و با این روش می‌توان به نسبت زمین و کشت، محصول توزیع کرد، در حوزه گندم هم خوشبختانه قیمت‌گذاری مناسبی صورت گرفته و باید هزینه‌ها به موقع پرداخت شود تا کشاورز در ادامه کشت مشکل نداشته باشد.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اشاره به وضعیت اقتصادی گفت: باتوجه به وضعیت اقتصادی موجود حتی با دو تا سه برابر شدن، باز هم حقوق کارمندان جوابگوی یک زندگی معمولی نیست و باید درآمدهای دولت افزایش پیدا کند تا ناترازی موجود حل شود و با مدیریت درست می‌توان شرایط بهتری را رقم زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز