خبرگزاری کار ایران

معاون هلال احمر استان:

هشت امدادگر هلال احمر قزوین به مناطق زلزله زده ترکیه اعزام می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۷۹۱

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین گفت: هشت نفر از امدادگران هلال احمر قزوین در کنار امدادگران هشت استان دیگر از ایران برای آواربرداری و عملیات جست‌وجوی پس از زلزله آماده اعزام به ترکیه شدند.

حکمت الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به زلزله ترکیه گفت: پس از زلزله ترکیه استمداد بین المللی صورت گرفته و باتوجه به اینکه هلال احمر عضو فدراسیون بین المللی صلیب سرخ است اعضای این نهاد در کشورهای مختلف به این کشور اعزام می‌شوند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین ادامه داد: تیم‌های هلال احمر ایران برای جست‌وجو و آواربرداری همراه با تجهیزات تخصصی در این حوزه و سگ‌های زنده یاب به ترکیه اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد: احتمال زنده بودن مصدومین و مجروحین در برخی از آوارها وجود دارد و برای همین منظور افراد باتجربه هلال احمر این اقدام را در کنار اسکان اضطراری انجام می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: ارسال چادر هم قابل پیش‌بینی است اما در مرحله اول آوار برداری و جست‌وجو در اولویت قرار دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در زلزله خوی هم امدادگران هلال احمر قزوین به عنوان استان معین  به این شهر اعزام شده و در مدت هشت روز نسبت به توزیع چادر و اقلام زیستی و همچنین مشاوره‌های روانشناختی را ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز