خبرگزاری کار ایران

مولوی در نطق میان دستور:

جای خالی قانون هوای پاک در لایحه بودجه ۱۴۰۲مشهود است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۸۷۹

نماینده مردم آبادان در مجلس با انتقاد از نادیده گرفته شدن قانون هوای پاک در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: چرا قانون هوای پاک و مقابله با ریزگردها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ دیده نشده است.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد مولوی در نشست علنی امروز (دوشنبه۱۷، بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با سلام و درود خدمت ملت شریف و گرامی داشت ایام دهه فجر، گفت: موضوعات و مباحث علمی و توسعه‌ای کشور باید به دور از هر گونه شتاب زدگی و اقدام غیرکارشناسی باشد؛ متاسفانه شاهد هستیم ابلاغیه ۱۴ بندی دفتر ریاست جمهوری خطاب به وزارت علوم در راستای «ساماندهی دانشگاه‌ها و آمایش» اقدامی عجولانه و غیر کارشناسی بود؛ این ابلاغیه ۱۴ بندی نیازمند کار کارشناسی و پژوهشی است که موکول به یکماه گزارش برای فرآیند اجرایی شدن است تا سازو کار اجرایی آن ابلاغ شود. در برخورد عجولانه با این ابلاغیه در نخستین اقدام حذف دانشگاه‌های پیام نور مرزی و مناطق محروم بوده است. امیدوارم وزارت علوم در این راستا تامل بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره با نادیده گرفته شدن قانون هوای پاک در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، تاکید کرد: چرا قانون هوای پاک و مقابله با ریزگردها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نادیده گرفته شده است. بسیاری از استان‌ها با مسائل زیست محیطی از جمله ریزگردها حتی استان‌های شمالی همچون مازنداران و گیلان نیز با آن درگیر هستند، تجدید نظر در این راستا ضرورت دارد.

مولوی با انتقاد از لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی )کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان گفت: این لایحه دوفوریتی دقیقا ضد معیشت مرزنشینان بوده و این لایحه، ضایعه است. تقاضا دارم این لایحه  به نفع مرزنشینان و مرزبانان تغییر کند، اگر می‌خواهید اشتغال ایجاد کنید، این لایحه در حوزه شهرهای جنوبی وشمالی که دارای بنادر هستند و واردات و صادرات از طریق در آنها رواج دارد اصلاح شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات خوزستان تاکید کرد: خوزستان مصداق بارز و واقعی دارندگی و شرمندگی است، خوزستان در درآمد دولت و توسعه کشور نقش دارد، چرا باید مشکلات این استان لاینحل بماند؛ به فرض مثال در موضوع آب خوزستان، اگر واقعا به فکر برطرف کردن این مشکل هستید باید برای آن اعتبار در نظر بگیرند و کارون، بهمنشیر و اروندرود را لایروبی کنید، زمانی که به این مشکلات بی‌اعتنایی می‌شود به این معنا است که در فکر حل مشکلات و ابرچالش‌های این استان نیستید، چرا حق آلایندگی استان خوزستان  با تاخیر و پیگیری‌های فراوان پرداخت می‌کنید؟

نماینده مردم آبادان تصریح کرد: چرا باید درگیر ناکارآمدی سازمان منطقه آزاد اروند باشیم، بارها من به این نکته اشاره کردم، مدیر عامل وقت ادعا دارد، ما باید مجری ماده ۶۵ احکام دائمی باشیم، ایشان به بنده اعلام کرده من ماده ۶۵ احکام دائمی را قبول ندارم و قابلیت اجرایی ندارد، آقایان خاندوزی و عبدالملکی تا چه زمانی می خواهید در خصوص منطقه آزاد اروند تصمیم بگیرید، این چه سبک مدیریت است که خود ایشان کار خودرا قبول ندارد.

مولوی در پایان خاطر نشان کرد: مردم تیم صنعت نفت آبادان را قلبا دوست دارند، متاسفانه شرکت پالایش بخش با بی‌مدیریتی هیئت مدیره تاکنون در یک فصل، ۳ سرمربی و ۳ مدیر عامل را تغییر داده است و در حال حاضر تیم صنعت نفت در انتهای جدول است، جناب آقای اوجی مردم آبادان این مسئله را فراموش نخواهند کرد، از شما دستور گرفتم تا اساسنامه را به نفع صنعت نفت و هیئت مدیره را به نفع این تیم مردمی تغییر بدهند، ما زیرمجموعه به امضای شما اعتنایی نکرد و اصرار  هیئت مدیره ناکارامد است و  باعث شد که تیم محبوب شهر من در قعر جدول جای بگیرد، ما از این موضوع گذشت نخواهیم کرد، امیدوارم که سریعا تجدید نظر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز