خبرگزاری کار ایران

حاجی بابایی در تذکر شفاهی:

درآمد ۱۴۰ هزار میلیاردی دولت از محل هدفمندی جزء درآمدهای عمومی دیده نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۹۳۰

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجموع درآمدهای اجرای قانون هدفمندی حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است، اما این میزان درآمد در ماده واحده لایحه بودجه به عنوان درآمدهای عمومی دولت دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر، در جریان بررسی بودجه ۹۸حمیدرضا حاجی بابایی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور و رسیدگی به تبصره مربوط به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها در تذکری با استناد ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی و اخطاری با استناد به اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی گفت: براساس ماده ۳۹ برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است که موارد مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را طی جداولی در بودجه سالانه درج کند. همچنین براساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، در زمان بررسی بودجه سالانه پس از حساب کردن درآمدها و بستن سقف، هزینه‌ها مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار می‌گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در رابطه با درآمدها و هزینه‌های اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: براساس گزارش ها مجموع درآمدهای اجرای قانون هدفمندی حدود  ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است، اما این میزان درآمد در ماده واحده لایحه بودجه به عنوان درآمدهای عمومی دولت دیده نشده است که باید دولت و مجلس در این رابطه اقدام مناسبی را صورت دهند.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: موضوعات مطرح شده قابل تأمل است و هم دولت و هم کمیسیون تلفیق آن را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز