خبرگزاری کار ایران

میراشرفی:

گمرک سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان مازاد بر درآمد پیش بینی شده کسب کرد/ برخی از دستگاه‌ها از قانون مدیریت واحد مرزی تمکین نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۰۲۵

رییس کل گمرک گفت: در پایان سال 98 موفق شدیم 1000 میلیارد تومان مازاد بر درآمد محقق شده کسب کنیم که این امر نتیجه تلاش و همت مدیران و کارکنان گمرک است.

 

به گزارش ایلنا، رئیس کل گمرک ایران در نشست هم‌اندیشی درباره اقدامات گمرک برای مقابله با کرونا و برنامه‌های گمرک در سال جهش تولید در حضور معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه در پایان سال 98 موفق شدیم 1000 میلیارد تومان مازاد بر درآمد محقق شده کسب کنیم که این امر نتیجه تلاش و همت مدیران و کارکنان گمرک است ، تاکید کرد : علی‌رغم آنکه طبق قانون مدیریت واحد مرزی در بحث تجارت به گمرک محول شده ولی برخی از دستگاه‌های تمکین نمی‌کنند و این امر بعضی اوقات چالش‌برانگیز است.

 مهدی میر اشرفی در ادامه با اشاره به حرکت گمرکات پیشرفته جهان به سوی کنترل‌های غیرمزاحم و غیرمملوس گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش امنیت و تسهیل تجارت، اقدامات زیادی انجام داده که ازجمله آنها می‌توان به پیاده‌سازی سامانه‌های الکترونیکی، پنجره واحد تجارت فرامرزی، سامانه کارشناسی مجازی، گمرک موبایل، پلمپ هوشمند و شبکه فعالان مجاز اقتصادی (AEO) اشاره کرد.

وی افزود: با به‌کارگیری پلمپ هوشمند و نصب تراشه الکترونیکی RFID بر روی آن، در حال حاضر مبادی ورودی و خروجی 6 گمرک مهم کشور به این سامانه مجهز شده که در آینده با توسعه این سامانه، تمام مسیرهای ترانزیتی کشور تحت پوشش قرار خواهد گرفت و امکان هرگونه تخلف و انحراف از مسیر در مورد محموله‌های ترانزیتی به صفر خواهد رسید.

مهدی میراشرفی گفت: سامانه رهگیری پلمپ هوشمند هم‌اکنون به صورت آزمایشی در گمرکات بازرگان، سرخس، لطف‌آباد، دوغارون و... راه‌اندازی شده است.

رئیس کل گمرک گفت: یکی از روش‌های مؤثر برای کنترل و رصد محموله‌های تجاری به‌ویژه کانتینرهای حامل کالای ترانزیت خارجی و داخلی، استفاده از "کوادکوپتر" است که می‌تواند به افزایش امنیت و کاهش تخلفات تجاری ازجمله قاچاق کالا کمک کند، اما این ابزار را در گمرک به‌کار گرفته‌ایم.

رئیس کل گمرک توسعه دروازه‌های مشترک مرزی با کشورهای همسایه، توسعه و تکمیل پنجره واحد تجارت فرامرزی، پیاده‌سازی مدیریت ریسک هوشمند و پویا، توسعه پروژه تیر الکترونیکی و گمرک موبایل را از برنامه‌های مهم گمرک در سال‌جاری خواند و جزئیات مربوط به نحوه اجرای این برنامه‌ها را برای معاون اول رئیس جمهوری توضیح داد.

میراشرفی با بیان اینکه ما در گمرک به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر انجام وظایف جاری در حال حاضر مدیران و کارکنان گمرکات مرزی به خاطر تحریم‌ها و شروع بیماری کرونا فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی گمرک سبب تسهیل کارها و کاهش قیمت‌های تمام شده کالاها می‌شود، گفت: در پایان سال 98 موفق شدیم 1000 میلیارد تومان مازاد بر درآمد محقق شده کسب کنیم که این امر نتیجه تلاش و همت مدیران و کارکنان گمرک است.

وی اجرای مدیریت ریسک در گمرک را موفقیت‌آمیز خواند و افزود: در بحث مدیریت ریسک 3 مسیر سبز، زرد و قرمز داشتیم که در مسیر سبز حجم کالاها در سال 98 از 35 درصد به 51 درصد رسید و معنای آن این است که برای فعالان اقتصادی تسهیلات بهتر و بیشتری فراهم شده است.

رئیس کل گمرک با بیان اینکه در سال 98 کشفیات قاچاق نسبت به سال قبل از آن 3 برابر شد، اظهارداشت: علی‌رغم آنکه طبق قانون مدیریت واحد مرزی در بحث تجارت به گمرک محول شده ولی برخی از دستگاه‌های تمکین نمی‌کنند و این امر بعضی اوقات چالش‌برانگیز است.

براساس این گزارش دکتر جهانگیری و هیأت همراه در پایان این بازدید در نشست هم‌اندیشی درباره اقدامات گمرک برای مقابله با کرونا و برنامه‌های گمرک در سال جهش تولید که در محل گمرک فرودگاه امام(ره) برگزار شد، حضور یافتند.

این گزارش حاکی است رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با قدردانی از همکاری گمرک اظهارداشت: وزارت صمت و گمرک تعامل و همکاری خوبی با یکدیگر دارد و جلسات متعددی که بین مسئولان این دو دستگاه برگزار می‌شود منجر به افزایش تعامل و همکاری طرفین خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز