خبرگزاری کار ایران

بهترین و طبیعی ترین روش تمیز کردن مایکروفر

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۵۸۵

امروز اغلب افراد سعی دارند که از مایکروفر استفاده کنند اما در نهایت برای تمیز کردن آن با مشکل مواجه هستند، در ادامه از بهترین روش ها برای تمیز کردن مایکروفر مطلع خواهید شد.

هر کسی که از کار کردن روی اجاق گاز و منتظر ماندن برای طبخ غذاها متنفرست، این زمان ها به سراغ مایکروویو می روید مایکروویو، پاسخ بسیاری از مشکلات آشپزی ما بوده است و البته کمک می کند که در عرض چند دقیقه غذا را آماده کنید. اما بزرگ ترین مشکل زمانی بروز می کند که می خواهید مایکروویو را تمیز کنید.

اگر مایکروویو دارید،حتما می دانید که چطور کثیف می شود همچنین احتمالا هرگز سختی که برای تمیز کردن آن متحمل شده اید را فراموش نخواهید کرد. اگر می خواهید یک اجاق مایکروویو را به راحتی تمیز کنید، روش های ساده ای وجود دارد که می توانید امتحان کنید. بسیاری از مشکلات مایکروویو در واقع ناشی از تمیز کردن صحیح دستگاه است.

اگر می خواهید یاد بگیرید که چطور مایکروویو را تمیز کنید، روش های ساده ای وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. در این بخش ما از ساده ترین روش ها برای تمیز کردن لوازم آشپزخانه استفاده می کنیم.

بهترین و طبیعی ترین روش تمیز کردن مایکروفر

جوش شیرین برای تمیز کردن مایکروفر:

استفاده از جوش شیرین می تواند روشی موثر برای تمیز کردن مایکروویو باشد که برای انجام آن باید:

اول یک کاسه آب بردارید و یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین را به آب اضافه کنید حالا این کاسه آب را داخل مایکروویو قرار دهید و آن را به مدت 3 تا 5 دقیقه گرم نگه دارید، بسته به این که چقدر در داخل مایکروویو قرار داده شده است.

بعد از گرم شدن آب، در مایکروویو را باز نکنید و هنگامی که در مایکروویو برای چند دقیقه بسته است به رطوبت داخل کاسه اجازه دهید تا کثیفی چسبیده به داخل مایکروویو را نرم کند جوش شیرین داخل آب به عنوان رفع کننده ی بو بد عمل می کند.

در مایکروویو را باز کنید و از آب و جوش شیرین استفاده کنید و آن را تمیز کنید از اسفنج ضخیم برای تمیز کردن آن استفاده کنید زمانی که این کار را انجام می دهید مراقب باشید چون آب داغ خواهد بود این روش به شما این امکان را می دهد که داخل مایکروویو را بدون هیچ مشکلی پاک کنید.

بهترین و طبیعی ترین روش تمیز کردن مایکروفر

تمیز کردن مایکورفر با سرکه:

تمیز کردن مایکروویو با استفاده از سرکه بسیار شبیه روش قبلی است به همین منظور داخل یک کاسه آب یک قاشق سوپ خوری سرکه سفید بریزید و آن را به مدت پنج دقیقه در مایکروویو گرم کنید بعد از این که این کار را انجام دادید، کاسه را از مایکروویو خارج کنید، تمام قسمت های مایکروویو را خارج کنید و داخل مایکروویو را با استفاده از یک حوله تمیز کنید صفحه گردان مایکروویو را می توان مانند هر ظرف معمولی دیگر تمیز کرد.

بهترین و طبیعی ترین روش تمیز کردن مایکروفر

تمیز کردن مایکروفر با آب لیمو

از یک پارچه و یا اسفنج مرطوب با آب گرم استفاده کنید. داخل دیوارهای مایکروویو را پاک کنید، که دیواره ای بالا، پایین و کناره ها هستند.

فشار زیادی را اعمال نکنید فقط خرده های نان و آلودگی ها را از بین ببرید.

اگر ذرات غذا در مایکروویو قرار دارند، آن ها را بیرون ببرید.

اندازه 2تا 3 قاشق سوپ خوری عصاره ی لیمو با فشردن لیموها تهیه کنید.

عصاره لیمو را به یک کاسه نشکن در مایکروویو اضافه و سپس 2 - 3 فنجان آب اضافه کنید.

مایع را به خوبی مخلوط کنید و آن را در مایکروویو قرار دهید.

مایکروویو را روشن کرده و آن را به مدت 2 دقیقه نگه دارید.

آب لیمو باید در مایکروویو بجوشد کاسه را در مایکروویو قرار دهید تا زمانی که آب به جوش آید.

وقتی تایمر خاموش شد، در را باز نکنید. بگذارید بخار آب در مایکروویو پخش شود.

زمانی که بخار پخش شد کاسه را خارج کنید.

حداقل 3 فوت از مایکروویو خود فاصله بگیرید، زمانی که در حال خنک شدن است، چون اگر هوا بیش از حد داغ شود، ممکن است در با فشار باز شود و ممکن است بخار شما را بسوزاند.

بهترین و طبیعی ترین روش تمیز کردن مایکروفر

بعد از 10 دقیقه، کاسه را بیرون بیاورید شما می توانید چربی را در کناره های مایکروویو مشاهده کنید که نرم شده است.

از دستکش برای بیرون آوردن کاسه از داخل مایکروویو استفاده کنید.

از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و دیوارهای روغنی را پاک کنید اگر بعضی از لکه ها سخت باشند، روش برای نرم کردن چربی ها را تکرار کنید.

بخش نکات خانه داری نمناک اشاره کرده است که شما می توانید سینی شیشه ای یا صفحه گردان مایکروویو را بردارید و آن را جداگانه بشویید، سپس قبل از اینکه آن را جای گذاری کنید اجازه دهید خشک شود.

با استفاده از آب لیمو برای تمیز کردن مایکروویو نه تنها چربی ها را پاک می کنید، همچنین بوی خوش و تندی را در دستگاه خود به جا می گذارید این باعث تغییر بوی خوب و کثیف می شود که گاهی اوقات می تواند به غذای شما منتقل شود.

بهترین و طبیعی ترین روش تمیز کردن مایکروفر

روش بعدی تمیز کردن مایکروفر با روش دیگر برای خلاص شدن از چربی مایکروویو، استفاده از یک لیمو ترش است.

مایکروویو را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

از یک لیمو تازه با سایز متوسط استفاده کنید و آن را برش بزنید

یک بشقاب نشکن را نصفه پر از آب کنید.

تکه های لیمو را در بشقاب قرار دهید

مایکروویو را روشن کنید و اجازه دهید بخار داخل آن شکل بگیرد.

بعد از 5 دقیقه بشقاب لیمو را از داخل مایکروویو بردارید و از یک لیمو ترش برای تمیز کردن دیوارها و کف مایکروویو استفاده کنید.

سپس از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن دیوارهای مایکروویو استفاده کنید.

در را باز نگه دارید و بگذارید هوای داخل آن به مدت کمی خشک شود.

سینی شیشه ای را با صابون بشویید و بگذارید خشک شود.

چند نکته درباره تمیز کردن مایکروویو:

آب لیمو یک روش غیر شیمیایی برای تمیز کردن چربی مایکروویو است شما می توانید از مایعات مانند سرکه یا صابون مخلوط با آب استفاده کنید تا مایکروویو خود را تمیز کنید.

مراقب مواد داغ داخل مایکروویو، مانند عصاره لیمو در کاسه باشید.

پیش گیری بهتر از درمان است، پیش از این که اجازه دهید دستگاه مایکروفر شما با بی توجهی بسیار کثیف شود به صورت مرتب آن را تمیز کنید.

زمانی که چیزهایی مثل پاپ کورن درست می کنید، که به سرعت سس را بر روی دیواره ها می پاشد فورا مایکروویو را تمیز کنید.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز