خبرگزاری کار ایران

چگونه فرش و مبلمان را با شامپو فرش تمیز کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۵۵۵

قبل از اینکه به شستن فرش با شامپو فرش اقدام کنید، فرش را به صورت کامل با جاروبرقی تمیز کنید تا تمام گرد و غبارهای آن از بین برود.

به گزارش ایلنا، در این مطلب به موضوع نحوه استفاده از شامپو فرش پرداخته ایم. اغلب ما اولین راه حل برای از بین بردن کثیفی فرش را استفاده از شامپو فرش می دانیم اما آیا نحوه مصرف شامپو فرش را می دانید آیا می دانید در صورتی که شامپو فرش در دسترس نداشتید از چه موادی میتوانید به صورت جایگزین استفاده کنید در ادامه همراه با ما شوید تا نحوه به کارگیری صحیح از شامپو فرش را بخوانید.

فرش و مبلمان در استفاده روزمره به تدریج در اثر آلودگی هوا و نشست و برخاست کثیف شده و بهتر است هر از چند گاهی توسط شوینده مناسب شسته و تمیز شود. بدلیل روکش‌های گوناگون مبلمان و الیاف متفاوت فرشها، شامپوی فرش و موکت بایستی با تمام الیافها سازگار بوده و هیچگونه ضرری برای آنها نداشته باشد، بنابراین استفاده از کمترین مواد شیمیائی در فرمولاسیون شامپو فرش بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

چگونه فرش و مبلمان را با شامپو فرش تمیز کنیم؟

از طرفی جلوگیری از تداخل رنگها ویا از بین رفتن شادابی و نشاط رنگ فرش و موکت از دیگر جنبه‌های مورد توجه در شوینده‌های فرش و موکت می‌باشد. برای حفظ وسلامت رنگها و همچنین داشتن فرشهایی با پرز نرم و ملایم، طرز استفاده از شامپو فرش نیز در کنار انتخاب محصول مناسب حائز اهمیت می‌باشد.

چگونه شامپو فرش بکشیم؟

بهترین روش برای تمیز کردن فرش و موکت با شامپو فرش، انحلال مقدار مناسبی از آن(طبق دستورالعمل) در آب و تمیز کردن سطح مورد نظر با اسفنج آغشته به محلول شوینده می‌باشد. سپس باید با یک دستمال کتانی نمدار سطح فرش را از شوینده و چرکهای حل شده در آن پاک نموده و هر از چندگاهی دستمال مورد نظر را با یک دستمال تازه دیگر عوض نمود.

همچنین بایستی فرش و موکت را پس از خشک شدن جارو نمود. از نکات قابل توجه پرهیز از راه رفتن و یا نشستن بر روی فرش و موکت قبل از خشک شدن کامل آنهاست، در غیر این صورت احتمال بروز لکه وجود دارد.

بد نیست جایگزینی برای شامپو فرش را بشناسید!

جایگزین‌های طبیعی دیگری برای شستن فرش‌ با شامپو فرش وجود دارد که مصرف آن‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، قالیچه‌های شما را تمیز و با طراوت نگه می‌دارد.

سرکه و جوش شیرین

جوش شیرین و سرکه از بین‌برنده بوها و لکه‌هایی هستند که به سختی جدا می‌شوند بنابراین جایگزین خوبی برای شستن فرش با شامپو فرش هستند. به مقدار کم جوش شیرین را بر روی فرش بپاشید و مدت ۳۰ دقیقه فرصت دهید تا بر روی سطح فرش بماند. سپس هر ۲ گالن آب را با یک فنجان سرکه مخلوط کنید و از آن برای شستشوی فرش و تمیز کردن جوش‌شیرین استفاده کنید.

چگونه فرش و مبلمان را با شامپو فرش تمیز کنیم؟

صابون ظروف، آمونیاک و سرکه

این ماده یکی از ارزان‌ترین و آسان‌ترین موارد موجود جایگزین شستن فرش با شامپو فرش است. میزان ۴ قاشق چایخوری از مایع ظرفشویی، یک فنجان سرکه و یک فنجان آمونیاک را با دو گالن آب مخلوط کنید. از این محلول می‌توانید برای شستشوی فرش‌ ها و لکه‌زدایی آن‌ها استفاده کنید.

منبع:دلگرم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز