خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای عالی استان ها:

آنچه امروز مردم را رنج می دهد مشکلات اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۶۳۵

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: مشکلی که مردم از آن رنج می‌برند امرار معاش و مشکلات اقتصادی است. قیمت‌های اعلام شده دولت با قیمت‌های بازار یکسان نیست. این درحالی است که محصولات کشاورزی خراب می شود و به هدر می‌رود و از سویی دیگر محصول گران به دست مردم می‌رسد.

به گزارش ایلنا، ایرج سلیمان زاده در سیزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، تصریح کرد: نظرات و پیشنهادات شوراها می‌تواند کمک حال دولت برای توسعه کشور باشد.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در اجلاس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: بیانات رئیس جمهور برای شوراها امید بخش بود و اجرای آن می‌تواند برای شوراها فرصتی طلایی باشد.

سلیمان زاده بیان کرد: درخواست شورائیان این است که کارگروهایی مشترکی با دولت تشکیل شود تا شوراها بتوانند دغدغه‌های مردم را در آنجا مطرح کنند.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها بیان داشت: مشکلی که مردم از آن رنج می‌برند امرار معاش و مشکلات اقتصادی است. قیمت‌های اعلام شده دولت با قیمت‌های بازار یکسان نیست. این درحالی است که محصولات کشاورزی در دست کشاورز خراب شده و به هدر می‌رود و از سویی دیگر، محصول گران به دست مردم می‌رسد.

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: پایه دولت در ایران به صورت سنتی مردمی بودن است. مردم دغدغه دارند انتصابی که از سوی دولت در محل زندگی‌شان افراد شایسته‌ای باشند. بنابراین در راستای رشد و شکوفایی شهرها انتصابات باید واقعی باشد و تعهد در کنار تخصص بر انتصاب تاثیر بگذارد. چرا که این کشور اکنون به آرامش نیاز دارد.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۳ در اجلاس سیزدهم اعضای شورای عالی استان‌ها در راستای ارج نهادن به جایگاه شوراها طرحی را تصویب کردند که روز ۲۵ اسفند به عنوان روز شهردار نامگذاری شود. اما چندین سال است این موضوع در تقویم جمهوری اسلامی ایران درج نشده است. در حالی که خواسته جامعه شورایی و شهرداران این است که به این موضوع ورود کنید.

سلیمان زاده افزود: بیکاری مشکلات فراوانی از جمله طلاق و اعتیاد و... را به جامعه تحمیل می‌کند و جامعه را تحلیل می‌برد. از این رو انتظار می‌رود دولت در این مسئله برنامه جدی داشته باشد.

سخنگوی دولت با اشاره به زلزله خوی تصریح کرد: حضور وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهور در خوی امید را در دل مردم برای جبران خسارات و کمک به زلزله زدگان زنده کرد. با این حال باز تقاضا داریم دولت دستور دهد رسیدگی به زلزله زدگان بیشتر از حد کنونی انجام شود.

نماینده آذربایجان غربی با اشاره به نبود ساختمان تحت مالکیت شورای عالی استان‌ها گفت: شورای عالی استان‌ها باید بعد از گذشت ۶ دوره یک ساختمان داشته باشد و خواهشمندیم دولت کمک کند تا در این دوره یک ساختمان برای شورای عالی استان‌ها اختصاص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز