خبرگزاری کار ایران

بهبود روند پرداخت مطالبات کارگران شهرداری رودبار/ بخشی از مطالبات هنوز پابرجاست

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۲۶۴

کارگران شهرداری رودبار از شهردار جدید درخواست کردند پیگیر پرداخت مطالبات عقب افتاده و تبدیل وضعیت شغلی آن‌ها باشد.

تعدادی از کارگران شهرداری رودبار در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: با توجه به اینکه اخیرا شهردار شهر رودبار تغییر کرده از شهردار جدید درخواست داریم پیگیر پرداخت مطالبات عقب افتاده و تبدیل وضعیت شغلی آن‌ها باشد.

از قرار معلوم، کارگران شاغل در شهرداری رودبار که به واسطه یک شرکت پیمانکاری تامین نیرو با شهرداری مشغول کارند، حدود ۴ ماه حقوق سال ۱۴۰۰، حق سنوات و حق اضافه کاری و بیمه طلبکارند و این موضوع مشکلاتی را برای آن‌ها در زمینه معیشت، درمان و مسکن ایجاد کرده است.

براساس ادعای کارگران شهرداری رودبار در استان گیلان؛ حدود ۴۶ کارگر در شهرداری رودبار مشغول کارند که در طول چند سال گذشته بر روند پرداخت حقوق خود انتقاد داشته‌اند.

آن‌ها درباره مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود گفتند: هرچند مطالباتمان در ماه‌های جاری تقریبا به موقع پرداخت می‌شود اما مطالباتی از سال پیش از پیمانکار سابق طلبکاریم که هنوز دریافت نکرده‌ایم.

براساس ادعای کارگران شهرداری رودبار، هرچند شرایط پرداخت مطالبات آن‌ها از بدو ورود شهردار جدید بهتر شده است، اما انتقاد آن‌ها به نبود نظارت بر عملکرد شهرداران در گذشته است.

کارگران گفتند: حدود یک ماه پیش شهردار وقت به همراه شماری از کارکنان اداری به اتهام تخلفات مالی بازداشت شدند و هم اکنون مدیریت شهر با شهردار جدید اداره می‌شود.

طبق اظهارات کارگران، اعضای شورا باید بر اساس اختیارات خود بر عملکرد شهردار در اعطای مسئولیت به افراد، از طریق ابزار قانونی نظارت داشته باشند و از اعمال نفوذ در بکارگیری افراد اجتناب کنند.

آن‌ها افزودند: به طور قطع انتخاب شهردار نخستین و مهم‌ترین وظیفه شوراهای شهر است، انتخابی که با کیفیت زندگی شهروندان و آینده شهر و ساکنان آن ارتباط مستقیم دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز