خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت کاشان خبر داد؛

پلمب شرکت سرب پارس هگمتانه کاشان/ میزان سرب خون کارگران شرکت سرب بیشتر از حد استاندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۸۷۸

رئیس مرکز بهداشت کاشان از صدور دستور پلمب شرکت سرب پارس هگمتانه واقع در شهرک صنعتی کاشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کاشان، مسعود دهقانی اظهار داشت: طی چندین نوبت به مدیران شرکت در خصوص افزایش میزان سرب خون کارگران هشدار داده بودیم  که مورد بی توجهی مسئولان شرکت واقع شد و پس از نامه نگاری با مراجع قضایی  یادآوری آسیب‌هایی ناشی از  افزایش آلایندگی دستور پلمب داده شد.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی مرکز بهداشت کاشان رصد سلامتی کارگران واحدهای تولیدی و صنایع است و شرایط کارگران شرکت سرب نیز پس از انجام آزمایشات تخصصی نگران کننده بود، زیرا میزان سرب خون آنان به سطح بالایی رسیده بود.

دهقانی یادآورشد: این شرکت چندسالی است که در منطقه کاشان فعالیت می‌کند و بارها در باره خطرات سرب برای کارگران شاغل در آن هشدارهای لازم داده شده است.

رئیس مرکز بهداشت کاشان با بیان اینکه نتیجه آزمایشات تمامی کارگران شاغل در این شرکت حاکی از افزایش میزان سرب در خون آنها بوده ابراز کرد: مدیران شرکت به این بهانه که خواستار مراجعه به آزمایشگاه دیگری جهت خون گیری کارگران هستند از پذیرش واقعیت طفره می‌روند.

وی در خصوص راه اندازی شرکت سرب در کاشان تاکید کرد: از ابتدا با فعالیت شرکت‌های سرب در منطقه صد در صد مخالف بوده‌ایم.

دهقانی تصریح کرد: شرکت سرب روبه روی شیرکده در حال نصب تجهیزات است و ممکن است ماه‌های آینده راه‌اندازی شود.

رئیس مرکز بهداشت کاشان با بیان اینکه طی آخرین بازدید کارشناسان این مرکز از شرکت سرب شواهدی مبنی بر فعالیت شرکت مشاهده نشد افزود: با این تفاسیر شرکت در حال نصب تجهیزات و قطعا در اندیشه راه اندازی آن در آینده است.

وی اضافه کرد: نهادهای شهری کاشان از این مرکز چندین مرتبه استعلام‌هایی در خصوص میزان آلایندگی شرکت سرب کرده‌اند که در جواب آنها هیچ اظهار نظری نشده است.

دهقانی تصریح کرد: مرکز بهداشت نمی‌تواند پیش از فعالیت شرکت سرب پاسخ مکتوبی در مورد میزان آلایندگی شرکت سرب داشته باشد؛ هرچند که بهداشت کاشان با اصل راه اندازی شرکت سرب مخالف بوده است.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز