خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان نوسازی اصفهان مطرح کرد؛

شهرداری باید سرمایه‌گذاری کند تا شهر سرمایه‌پذیر شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۶۵۷

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان سرمایه‌گذاری مستقیم شهرداری‌ها در حوزه گردشگری را غلط دانست و تاکید کرد که شهرداری‌ها با ارتقای فضاهای شهری باید شهرها را سرمایه‌پذیر کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد علی ایزدخواستی در همایش «اصفهان، توسعه گردشگری، اقتصاد پایدار» که به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد اظهار داشت: شهرداری‌ها نباید در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری مستقیم انجام دهند و همه باید این نکته را به عنوان الفبای فعالیت بپذیریم.

وی تصریح کرد: شهرداری باید سرمایه‌گذاری کند تا شهر سرمایه‌پذیر شود، اما سئوال این است که این سرمایه‌گذاری در کجا باید صورت بگیرد؟ پاسخ، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است. مهمترین سرمایه اولیه که ما در شهرداری‌ها داریم، فضاهای شهری هستند. اگر شهرداری‌ها سطح کیفی فضاهای شهری ارتقا دهند و خیابان‌ها، گذرها، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و پارک‌ها و... ارتقا پیدا کنند، شبکه مطلوبی برای سرمایه‌گذاران مهیا می‌شود. شهر خاطره‌انگیز می‌شود و گردشگر هم با خودش خاطراتش را از این شهر، می‌برد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان افزود: انتخاب مقصد، نقطه آغاز گردشگری است. وقتی فردی شهر ما را برای سفر انتخاب کرده اگر فضاهای شهری مهیای حضور او باشند و برایش خاطره‌سازی کنند، این گردشگر می‌تواند ده‌ها نفر از افراد پیرامونی و دوستان خودش را برای سفر به شهر ما ترغیب کند. پس شهرداری‌ها باید برای ارتقای فضاهای شهری سرمایه‌گذاری کنند چون سرمایه‌گذاران خودشان رصد می‌کنند و اگر ببینند در شهر محیطی فراهم شده که فضایی مناسب گردشگری است، حتماً فرصت‌های مناسب را رصد و سرمایه‌گذاری می‌کنند.»

ایزدخواستی که مدیریت دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در استان اصفهان را برعهده دارد، اضافه کرد: ارتقای فضاهای شهری باعث می‌شود، لایه‌های پیرامونی فضاهای منتخب هم ارزشمند شوند. بنابراین شهرداری‌ها می‌توانند فضاهای شهری را با پروژه‌های بازآفرینی و توجه به مسئله گردشگری ارتقا ببخشند. بنابراین باید با همفکری با نخبگان جامعه سناریوهایی برای فضاهای شهری‌شان داشته باشند و حتی برای مسیر حرکت گردشگران در شهر هم سناریوسازی کنند. وقتی اینگونه روی شهرها سرمایه‌گذاری کنیم، شهرها سرمایه‌پذیر و جذاب برای سرمایه‌گذاران می‌شوند. 

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان یادآور شد: بیست و چند سال پیش، همین سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان طی یک مجموعه فعالیت شروع به تقویت فضاهای شهری محله جلفا کرد، پیاده‌روها را سنگفرش و شریان‌های ارتباطی محله را تقویت کرد، نورپردازی‌هایی را انجام داد و این باعث شد سرمایه‌گذاران به خریدن بناهای تاریخی و احیای آن‌ها به منظور بهره‌برداری در حوزه گردشگری بپردازند.

همایش «اصفهان، توسعه گردشگری، اقتصاد پایدار» با شعار «ارتقاء بینش و مهارت جذب سرمایه در پروژه‌های گردشگری مدیریت شهری» در تاریخ پنجشنبه 29 دی ماه، طی یک نیم‌روز برگزار شد. مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور، عزیز کوجا اوغلو، شهردار اسبق ازمیر ترکیه، جعفر جعفری، استاد دانشگاه ویسکانسین استات آمریکا، علیرضا ایزدی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از جمله سخنرانان این همایش بودند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز