خبرگزاری کار ایران

مونا شمس:

«ققنوس» بر اساس صداهای واقعی مهاجران ایرانی در دنیا ساخته شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۴۵۹

انیمیشن کوتاه «ققنوس» با استفاده از صدای مهاجران ایرانی، موضوع مهاجرت را روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مونا شمس (کارگردان) درباره موضوع و محتوای تازه‌ترین فیلمش گفت: انیمیشن «ققنوس» در مورد تجربه‌ مهاجرت است. این انیمیشن، بر اساس صداهای واقعی مهاجران ایرانی در سراسر دنیا ساخته شده و مهاجران تجربه‌های خود را در مورد احساس تعلق و مفهموم وطن بیان می‌کنند.

او افزود: چالش ساخت این اثر، کارگردانی و تدوین صداها با مضامین متفاوت برای استخراج یک روایت واحد و یک کاراکتر ثابت بود. صداها بارها و بارها تدوین شدند تا به روایت مورد نظر برسیم. در نهایت داستانی با یک کاراکتر که به دلایل مختلف تصمیم به مهاجرت گرفته و حال با احساساتی دوگانه مواجه است، روی صداها قرار گرفت.

شمس درباره تکنیکی که برای ساخت این فیلم استفاده کرده، گفت: این کار به صورت فریم به فریم متحرک و در هر فریم با تکنیک دیجیتال دوبعدی کار شده. از نرم افزارهای مختلفی جهت رسیدن به کانسپت اولیه استفاده شد و درنهایت، طراحی و اجرای بک‌گراندها توسط خانم نیلوفر نادری صورت گرفت و انیمیت راف این اثر توسط مهدی برق‌زدگان انجام شد.

شمس گفت: فیلم در حال حاضر در مرحله پس از تولید قرار دارد و مدت زمان آن بین سه تا پنج دقیقه خواهد بود. مخاطب اصلی فیلم هم تمام بزرگسالان هستند.

این کارگردان درباره پیش‌بینی‌اش از حضور فیلم در جشنواره‌های داخلی و خارجی گفت: باتوجه به موضوع درگیرکننده و استفاده از احساسات واقعی در صداها، به شرکت فیلم در جشنواره‌های داخلی و خارجی امیدوارم. به نظرم مهاجرت، موضوعی جهانشمول است و تنها ایرانیان با آن درگیر نیستند.

«ققنوس» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز