خبرگزاری کار ایران

برگزار کننده کنسرت همایون شجریان اعلام کرد:

بلیط کنسرتهای سنتی در مقایسه با پاپ، گران نیست

کد خبر : ۱۰۵۱۳۷

یک کنسرت پاپ ‌‌نهایت ۸ نفر و یا در صورت کامل ۱۲ نفر نوازنده دارد درحالیکه کنسرت همایون شجریان بیش از ۴۰ نفر نوازنده دارد. همچنین بیشترین نوازندگان ارکستر سمفونیک هستند. اگر می‌خواستیم براساس قیمت‌گذاری کنسرت‌های پاپ قیمت کنسرت شجریان را تعیین کنیم باید قیمت بلیط‌ها ۵ برابر می‌شد.

ایلنا: توتونچیان مدیر موسسه فرهنگی هنری ققنوس و برگزارکننده کنسرت همایون شجریان معتقد است که انتقادی که به گران بودن بلیط‌های کنسرت‌های موسیقی سنتی می‌شود درست نیست و قیمت بلیط کنسرت‌های موسیقی‌های سنتی با توجه به تعداد نوازنده‌ها ارزان‌تر از موسیقی‌های پاپ است.

توتونچیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به استقبال مردم و مخاطبان از کنسرت همایون شجریان گفت: قرار بود ابتدا این کنسرت فقط ۲ روز برگزار شود اما علاوه بر پنجشنبه و جمعه گذشته روز شنبه نیز کنسرت اجرا شد. همچنین مجدداً ۲۸ و ۲۹ شهریور نیز کنسرت اجرا می‌شود و شنبه ۳۰ شهریور نیز اجرای این کنسرت تمدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمادگی تمدید مجدد برگزاری کنسرت وجود داشت اما سالن برج میلاد به دلیل حجم برنامه‌ها این امکان را نمی‌دهد، افزود: مخاطبان از این کنسرت استقبال خوبی کردند و یکی از دلایل اصلی آن این است که آلبوم‌های نسیم وصل و با ستاره‌ها تاکنون به صورت زنده برگزار نشده بود و مردم اجرای زنده آن را ندیده بودند.

توتونچیان افزود: در طول اجرا‌ها با هر کدام از ترانه‌ها مردم همراهی می‌کردند به گونه‌ای که حتی ۴ میزان ابتدای هر قطعه که تمام می‌شد مخاطبان به شدت تشویق می‌کردند.

وی ادامه داد: مخاطبین که امروز برای شنیدن این آثار می‌آیند فقط مخاطبان موسیقی سنتی نیستند بلکه علاقمندان پاپ نیز در این کنسرت‌ها شرکت می‌کنند.

توتونچیان با رد گران بودن بلیط‌های کنسرت همایون شجریان گفت: کف قیمت بلیط‌ها ۳۰ هزار تومان و سقف آن ۹۰ هزار تومان است. این میزان قیمت بلیط با توجه به تعداد نوازندگان و گروه اجراکننده زیاد نیست.

وی ادامه داد: یک کنسرت پاپ ‌‌نهایت ۸ نفر و یا در صورت کامل ۱۲ نفر نوازنده دارد درحالیکه کنسرت همایون شجریان بیش از ۴۰ نفر نوازنده دارد. همچنین بیشترین نوازندگان ارکستر سمفونیک هستند. لذا اگر ما می‌خواستیم براساس قیمت‌گذاری کنسرت‌های پاپ قیمت کنسرت شجریان را تعیین کنیم باید قیمت بلیط‌ها ۵ برابر می‌شد.

وی درباره کنسرت‌های آینده گفت: ۱۱ و ۱۲ مهرماه حسین علیزاده در برج میلاد روی صحنه می‌رود. ۲۲ مهرماه بیژن کامکار در تالار وحدت برنامه اجرا می‌کند و ۹ و ۱۰ و ۱۱ آبان در برج میلاد تنبورنوازان گروه شمس به نوازندگی کیخسرو، سهراب و تهمورثپورناظری به روی صحنه می‌روند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز