خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

مردم پیشرفت‌های دولت را احساس نمی‌کنند/ در صادرات غیرنفتی رکورد زدیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۱۴۸

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در حال حاضر پنجمین شریک کشورمان در بخش واردات یکی از کشورهای اروپایی است و این نشان می‌دهد که دامنه تجاری ایران تنها به منطقه محدود نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از برنامه راهبردی گمرک در روز جهانی گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شعار گمرک برای سال آینده پرورش نسل آینده است، اظهارداشت: آمار ١٠ ماهه اقتصادی امسال نشان می‌دهد که توانسته‌ایم رکورد صادرات غیرنفتی را در تمام سنوات گذشته را زده‌ایم و این تجارت رو به رشد نشان می‌دهد که اگر در کشور بنای رشد باشد حتی در این محدودیت‌ها و فشارها هم امکان تحقق رشد و حرکت در مسیر رو به رشد وجود دارد و آمارهای اقتصادی کشور خلاف ادعای عده‌ای است که می‌گویند در این شرایط محدودیت‌ها کشور تنها می‌تواند از تامین نان پس بیاید.

وی گفت: در حال حاضر پنجمین شریک کشورمان در بخش واردات یکی از کشورهای اروپایی است و این نشان می‌دهد که دامنه تجاری ایران تنها به منطقه محدود نشده و به طور قطع پشتیبانی از این مسیر رو به رشد نیاز به تحول در گمرک دارد و در اجرای آن باید تمام دستگاه ‌های دخیل همراهی کنند. 

وزیر اقتصاد ادامه داد : در این بستر برای تحقق اهداف خود اقدام کند بلکه باید به خوبی نقش خود را برای پیشرفت تجارت خارجی کشور ایفا کند تا در این دوره شاهد پوست اندازی و دگردیسی رو به رشد باشیم.

خاندوزی با بیان اینکه برای اجرای این برنامه دو پایه برجسته مطرح است، گفت: یکی از موضوعات مهم تطبیق دادن خودمان با فناوریهای جدید است.فناوری‌هایی که اجرای آنها میسر است اما آنطور که باید در مسیر پیشرفت خودش را نشان نمی‌دهند. در حال حاضر بیست و اندی دستگاه در بحث تجارت حضور دارند اما فناوری ها متناسب با توانمندی و فرصت‌ها ایجاد نشده‌اند. 

وی با اشاره به ضرورت تزریق نیروی انسانی جدید به گمرک کشور اظهارداشت: سرمایه‌های انسانی در گمرک انباشت تجارب ارزشمند هستند اما باید ظرفیت‌هایی اضافه شود .حدود ۶٠ گمرک اجرایی امروز به ١۶٠ گمرک اجرایی گسترش یافته و برای این میزان گمرکات اجرایی جدید  نیاز به نیروی جدید داریم و ظرفیت فعلی سرمایه انسانی کافی نیست و تا چند ماه آینده هوای تازه وارد گمرک می‌شود. 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه جامعه هنوز پیشرفت‌های حاصل شده را حس نکرده‌است، تاکید کرد: دستگاه‌های طویل و عریض در داخل و خارج از کشور به دنبال نادیده انگاشتن اقدامات دولت و پیشرفت‌ها هستند و پمپاژ اخبار درست و نادرست ناامیدکننده در حال انجام و اساسا کار دشمن این است که این اخبار را منتشر و پمپاژ کند و باید دستگاه های اجرایی سیاست ویژه و اثرگذار برای بحث اطلاع رسانی در افکار عمومی و جامعه نخبگانی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز