خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست کنگاور:

شکارچیان به جان پرندگان گرسنه افتادند/ دستگیری ۳۰ شکارچی در کنگاور

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۷۸۹

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگاور از دستگیری بیش از ۳۰ شکارچی غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت محیط زیست شهرستان طی ۱۰ روز گذشته و بعد از وقوع برف و دانه پاشی برای پرندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مجتبی گداری‌نژاد، با اشاره به برودت هوای چند روز اخیر کنگاور و پوشیده شدن بخش‌هایی از اراضی منطقه با برف و یخ، گفت: با توجه به محدود شدن غذای در دسترس پرندگان، حدود ۱۰ روز در مناطق مختلف برای پرندگان دانه پاشی انجام دادیم.

وی ادامه داد: شکارچیان متخلف با سوءاستفاده از این شرایط اقدام به شکار پرندگانی که به دلیل گرسنگی سراغ دانه‌ها آمده بودند، کردند و بیش از ۶۰ قطعه پرنده که عمدتا هم "فاخته" بود را شکار کردند.

رئیس محیط زیست کنگاور از دستگیری این شکارچیان و تشکیل پرونده قضایی برای آنها خبر داد و عنوان کرد: شکارچیان را موظف کردیم به عنوان بخشی از جرائم خود برای پرندگان دانه خریداری کنند.

گداری نژاد از تداوم نظارت بر مناطق تحت مدیریت محیط زیست در این شهرستان به منظور جلوگیری از تخلف شکارچیان در این روزهای سرد خبر داد.

وی سپس امروله و دالاخانی را از مهمترین مناطق تحت مدیریت محیط زیست کنگاور برشمرد و خاطرنشان کرد: دالاخانی از گذشته حفاظت شده بود و اخیرا ۲۴ هزار هکتار منطقه امروله نیز به آن اضافه شد که به زودی با اختصاص زمین پاسگاه محیط بانی امروله را راه‌اندازی خواهیم کرد.

رئیس محیط زیست کنگاور کبک، فاخته، کل و بز را از مهمترین گونه‌های جانوری مناطق تحت مدیریت محیط زیست در کنگاور اعلام کرد و افزود: در سرشماری اخیر پستانداران ۱۲ راس کل و بز در این مناطق شمارش شد.

طی روزهای اخیر کنگاور سردترین شهر کرمانشاه بود و دمای ۲۳ درجه زیر صفر نیز در این شهرستان به ثبت رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز