خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار خبر داد:

چاپ کتاب امامزادگان و پارسایان نامدار در افق خوانسار

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۲۳

در آستانه هفته وقف کتاب امامزادگان و پارسایان نامدار در افق خوانسار با حمایت و پشتیبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار چاپ و راهی بازار نشر شد.

ایلنا: کتاب ارزشمند امامزادگان و پارسایان نامدار در افق خوانسار با حمایت و پشتیبانی این اداره چاپ شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار اظهار داشت: در آستانه هفته وقف کتاب ارزشمند امامزادگان و پارسایان نامدار در افق خوانسار با حمایت و پشتیبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار چاپ و راهی بازار نشر شد.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی تصریح کرد: این کتاب که در نوع خود بی‌نظیر بوده و توسط فاضل ارجمند حجت الاسلام‌ و‌ المسلمین محمدرضا فتاحی از اساتید حوزه علمیه جمع آوری شده است.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار ادامه داد: در واقع وی کتاب گرانسنگ ضیاءالابصار فی تراجم علماءخوانسار اثر عالم فرزانه، حضرت آیت الله حاج سید مهدی ابن‌الرضا که به زبان عربی است را ترجمه، تلخیص و مورد تدوین قرار داده و بنابر مجوز سازمان اوقاف و امور خیریه کشور این اداره اقدام به پشتیبانی و حمایت مالی این اثر نمود که در ‌‌نهایت توسط انتشارات اسوه در قم به چاپ رسیده و راهی بازار فرهنگی و انتشاراتی شد.
وی افزود: هدف از انتشار این کتاب آشنائی اجمالی خوانندگان محترم با بعضی از امامزادگان جلیل‌القدر، علماء سترگ و سادات مکرم که در شهر مبارک خوانسار آرمیده‌اند و مورد توجه مومنین‌اند است.
نصیرالاسلامی متذکر شد: خوانسار شهری است که در خدمت به مکتب شیعه و تربیت مراجع و علماء تاثیرگذار در ردیف شهرهایی چون حله، نجف، جبل عامل و قم است.
وی بیان کرد: شهری که پذیرای امامزادگان واجب‌التعظیمی همچون امامزاده احمد(ع) و امامزاده سید صالح(ع) و… بوده و شهری که پرورش دهنده علماء بزرگی همچون آیات عظام سید محمدتقی خوانساری، سید احمد خوانساری، سید ابوتراب خوانساری، محقق خوانساری، سید جعفر ابوالقاسم می‌رکبیر و… وصد‌ها تن دیگر که هر کدام دارای حالاتی ویژه و خدمات منحصر بفرد بوده که تشرف به محضر حضرت ولی عصر(عج)، استجابت نماز باران به دعای ایشان، ‌تر و تازه بودن بدن بعد از سالیان دراز روزنه‌ای از کمالات و فضایل آنهاست که برای شرح مفصل همه آن‌ها مجالی دیگر لازم است و این اثر با سعی و تلاش محقق محترم آقای فتاحی شرحی مختصر بر احوال بعضی از بقاع متبرکه شهرستان و برخی از علماء وسادات و بررسی و کنکاش در سلسله شجره آن‌ها جمع آوری و مورد چاپ و نشر قرار گرفت.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار خاطر نشان کرد: تیراژ و شمارگان آن ۱۰۰۰جلد که در آذر امسال با تصاویر رنگی بازار نشر گردید که در روزهای آینده و در هفته وقف مراکز دینی فرهنگی و کتابفروشی‌های شهر توزیع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز